وزیر امور خارجی روسیه: رمزارزها به ناگزیر در تجارت بین المللی نقش خواهند داشت!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کریپتونیوز، وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف بر هدف مسکو برای از دور خارج کردن دلار آمریکا تأکید کرده و اظهار کرده است که کریپتو می‌تواند در حذف دلار از معاملات تجاری نقشی داشته باشد.

حائز ذکر است که اظهارات لاوروف می‌تواند برای کسانی که امید دارند رمزارزها در معاملات بین‌المللی مورد استفاده قرار گیرند، واقعاً امیدبخش باشد.

به گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف اظهار داشت:
«من فکر می‌کنم ناگزیر زمانی فرا خواهد رسید که رمزارزها نقش بسزایی در تجارت و امور مالی داشته و بخش قابل توجهی از تسویه‌حساب‌های بین‌المللی را اشغال کنند.»

البته لاوروف مشخص نکرد که آیا او به دارایی‌های رمزارزی از قبیل بیت‌کوین (BTC) و استیبل‌کوین‌های تحت پشتوانه شرکت‌های بزرگ اشاره دارد یا ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC). مقامات روسیه گاه به گاه CBDC ها را «رمزارز» خوانده‌اند.

قابل به ذکر است که لاوروف در یک نشست اتاق فکر در مسکو ادعا کرد که مسکو به دنبال حذف کامل دلار از معاملات تجاری نیست، اما بارها و بارها در مورد سیاست دلارزدایی که به نظر می‌رسد هم اکنون آغاز شده است، صحبت کرد.

او گفت:
«ما واقعاً می‌خواهیم در دلارزدایی اقتصاد و سیستم مالی روسیه مشارکت داشته باشیم. ما از یک روز تصمیم گرفتیم که ذخایر طلا و ارزمان دیگر به دلار ذخیره نشوند. اقدامات مربوطه هم اکنون اتخاذ شده است. اما یک بار دیگر تأکید می‌کنم که این بدان معنا نیست که ما استفاده از دلار را به طور کل حذف می‌کنیم.»

وزیر امور خارجه افزود که روسیه اکنون به دنبال استفاده از ارزهای ملی غیر دلار در توافق‌نامه‌های دو جانبه با سایر کشورها است و نتیجه‌گیری نمود: «ما در تلاشیم که در معاملات دوجانبه با شرکایمان (چین، سایر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و تعدادی دیگر از کشورها) بیشتر و بیشتر به ارزهای ملی دیگر (درکنار دلار آمریکا) اتکا کنیم.»

گفتنی است که لاوروف و مدیران اقتصادی دولت پیش از این در مورد برنامه‌های دلارزدایی مسکو-پکن صحبت کرده بودند. گفتنی است که مدیرعامل شرکت سازنده اسلحه کلاشنیکوف و یک رهبر تجاری با نفوذ هر دو در این هفته خواستار پذیرش معاملات و پرداخت‌های رمزارزی توسط دولت شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا