پیشی گرفتن میزان فعالیت آدرس های اتریوم از بیت کوین; قیمت اتریوم ۶/۵ درصد افزایش یافت!

فعالیت آدرس‌های اتریوم برای اولین بار در تاریخ از بیت‌کوین پیشی گرفته است. این در حالی است که طی چند ماه گذشته فعالیت آدرس‌های بیت‌کوین به طور مداوم در حال کاهش است.

طرح EIP-1559 در شبکه آزمایشی Ropsten باعث سوزانده شدن بیش از ۸۸ هزار واحد اتر به ارزش ۱۷۷ میلیون دلار شده است.

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌گیپ، قیمت اتریوم (ETH) پس از حرکات رنج و تحت فشار خود در هفته گذشته، رشد خوبی را در این هفته از خود نشان داده است. در زمان نگارش این مقاله، قیمت اتریوم ۶٫۵٪ افزایش یافته و از ۲۱۰۰ دلار عبور کرده است.

همان‌طور که CoinGape گزارش داد، برخی از شاخص‌های دورن‌زنجیره‌ای پیش از این به این بهبود قیمت اشاره داشته‌اند. اما دلیل مهم دیگر این است که دومین رمزارز جهان به یک نقطه عطف جدید دست یافته است. برای اولین بار در تاریخ، فعالیت آدرس‌ها بر روی شبکه بلاکچین اتریوم از بیت‌کوین پیشی گرفته است. این در حالی است که طبق گزارش سانتیمنت (Santiment)، فعالیت آدرس‌ها بر روی بلاکچین بیت‌کوین به طور مداوم در حال کاهش و اما در اتریوم رو به افزایش است.

هارد فورک لندن اتریوم (Ethereum London) نزدیک می‌شود:
نکته قابل به ذکر اینکه، هفته گذشته در تاریخ ۲۴ ژوئن، هارد فورک مورد انتظار لندن (London) بر روی شبکه آزمایشی Ropsten راه‌اندازی شد و اکنون توسعه‌دهندگان منتظر راه‌اندازی شبکه اصلی در ماه آینده (ژوئن) هستند.

باید اشاره کرد که این هارد فورک طرح EIP-1559 را پیاده‌سازی می‌کند که مکانیزم محاسبه کارمزد تراکنش اتریوم را دستخوش تغییر می‌کند. هدف از EIP-1559 علاوه بر تغییر ساختار کارمزد، اجرای مکانیزمی برای سوزاندن «کارمزد پایه» (base fee) است که باعث می‌شود اقتصاد اتریوم با گذشت زمان ضد تورمی‌ شود. تاکنون بر روی شبکه آزمایشی Ethereum Ropsten بیش از ۸۸ هزار اتر به ارزش حدود ۱۷۷ میلیون دلار سوزانده شده است.

طبق ادعای شرکت بلاکچینی کانسنسیس (ConsenSys)، طرح EIP 1559 عرضه سالانه را با نرخ ۱٫۴% کاهش می‌دهد. ConsenSys در پست وبلاگی اخیر خود اظهار کرده است:

«اگر فرض کنیم که پیش‌بینی ‌پذیری میزان کارمزد به این معنی است که کاربران دیگر به طور مکرر برای گس پرداخت بیش از اندازه نخواهند کرد، طرح EIP-1559 ممکن است به کاهش قیمت گس منجر شود.»

گفتنی است، تقاضای خرد و سازمانی برای اتریوم در چند وقت اخیر رو به افزایش بوده است. جیم کرامر، مجری برنامه Mad Money شبکه CNBC، گفت که او نسبت به آینده اتریوم بسیار گاوی است چراکه پول زیادی در حال ورود به این شبکه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا