نتیجه یک تحقیق: تغییر تمایل هندی ها برای سرمایه گذاری روی بیت کوین بجای طلا!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌گیپ، به نظر می‌رسد نا اطمینانی‌های مقرراتی و صحبت‌ها پیرامون ممنوعیت رمزارزها تأثیر چندانی بر سرمایه‌گذاران هندی نداشته است. هندی‌ها که به یکی از بزرگ‌ترین دارندگان طلا معروف هستند، اکنون با رضایت خاطر در حال دست کشیدن از طلا و حرکت به سمت بیت‌کوین و کریپتو هستند.

واضح است که بیت‌کوین، طلای دیجیتال، به‌عنوان یک گزینه محبوب در میان سرمایه‌گذاران نسل بعدی ظاهر شده است. خب، همه ما می‌دانیم که بیت‌کوین نقدینگی بهتری را در مقایسه با نگهداری و ذخیره طلای فیزیکی ارائه می‌دهد.

بلومبرگ با استناد به داده‌های چین انالیسیس (Chainalysis) گزارش داد که در طول سال گذشته، میزان سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران هندی در دارایی‌های دیجیتال از ۲۰۰ میلیون دلار به ۴۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. این یک رشد سرسام‌آور ۲۰۰ درصدی است که علی‌رغم تمام خصومت‌های دولت و بانک مرکزی علیه رمزارزها صورت می‌گیرد.

این نشریه به روایتی از یک زن کارآفرین ۳۲ ساله به نام ریچ سود Rich Sood)) اشاره کرده است که دارایی‌های طلای خود به ارزش ۱ میلیون روپیه را به فروش رساند و به رمزارز تبدیل کرد. گفته می‌شود سود این مبلغ را در بیت‌کوین (BTC)، اتر (ETH) و دوج‌کوین (DOGE) سرمایه‌گذاری کرده است.

سود در چرخه‌های افت و خیز بازار، بخشی از رمزارزهای خود را در ماه فوریه، زمانی که بیت‌کوین از ۵۰،۰۰۰ دلار عبور کرد نقد کرد و در اصلاحات اخیر بار دیگر اقدام به خرید نمود. سود در گفتگو با بلومبرگ بیان داشت:

«من ترجیح می‌دهم پول خودم را در رمزارزها نگه دارم تا در طلا. رمزارز شفاف‌تر از طلا است و بازده آن در کوتاه‌مدت بیشتر است.»

عبور از موانع قانونی:
گفنی است، یکی از بزرگ‌ترین موانعی که سرمایه‌گذاران هندی ممکن است با آن روبرو شوند، احتمال ممنوعیت کامل رمزارز مانند کشور چین است. دولت و RBI چندین بار به نگرانی خود از دارایی‌های دیجیتال اشاره کرده‌اند، با این حال، تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته است.

باید گفت که این نا اطمینانی مقرراتی از سوی قانون‌گذاران، به‌عنوان مانعی برای بسیاری از سرمایه‌گذاران هندی که خواهان ورود به این حوزه هستند، عمل کرده است. سود گفت: «من چشم بسته پرواز می‌کنم.» «من میل به ریسک‌پذیری بالایی دارم، به همین دلیل مایلم که خطر ممنوعیت رمزارزها را بپذیرم.»

و اما از سوی دیگر، پذیرش روزافزون دارایی‌های دیجیتال توسط هندی‌ها تمایل آنها به ریسک‌پذیری را نشان می‌دهد. اکثر این سرمایه‌گذاران هندی از گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال هستند. سندیپ گوئنجا Sandeep) (Goenka، که بنیان‌گذار ZebPay است، به بلومبرگ گفت که نقدینگی آسانی که کریپتو نسبت به طلا ارائه می‌دهد، برای سرمایه‌گذاران هندی جذاب‌تر است.

علاوه بر این، در این نااطمینانی مقرراتی، سرمایه‌گذاران هندی در سکوت در حال فعالیت در حوزه رمزارز هستند. یک بانکدار ناشناس گفت که با نبود هیچ قانون مالیاتی مشخصی برای کریتو در هند، او مایل است بدون سر و صدا در این حوزه فعالیت کند و مأموران مالیاتی را دور بزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا