۲۶ مهر ۹۹؛ وقایع مهم هفته گذشته

26 مهر 99؛ وقایع مهم هفته گذشته

در این گزارش شما را در جریان مهمترین وقایع اقتصادی هفته گذشته در بازار رمزارزها ، بورس و دلار ایران و دیگر بازار های مالی جهانی قرار می دهیم.

ارزهای دیجیتال

در هفته گذشته بازار ارزهای دیجیتال شرایط خوبی را تجربه کردند. قیمت بیت کوین در ابتدای هفته توانست با یک روند صعودی قدرتمند از سطح مقاومتی ۱۱,۰۰۰ دلار عبور کرده و حتی تا قیمت ۱۱,۲۰۰ دلار نیز برسد. پس از اتمام روند صعودی قیمت وارد یک رنج شده و گاو ها موفق شدند قیمت را بالای ۱۱,۰۰۰ دلار حفظ کنند. در حال حاضر نقاط حمایتی ۱۱,۶۵۰ و ۱۱,۰۰۰ دلار از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

از دیگر رخداد های مهم هفته گذشته ارزهای دیجیتال، می توان به لیست شدن ارز فایل کوین (FIL) در صرافی ها اشاره نمود که با استقبال نسبتاً خوبی مواجه شد. همچنین می توان به اتمام عرضه اولیه توکن WING و Bella Protocol که از توکن های مورد تأیید بایننس بودند، اشاره نمود.

بازار ایران

این هفته بازار ایران هم با نوسان قیمتی شدیدی مواجه بود. قیمت دلار با یک افزایش ۵ درصدی از خط حمایتی ۳۱,۰۰۰ تومان عبور نموده و به قیمت ۳۲,۴۰۰ تومان رسیده است. قیمت سکه امامی هم همراه با این روند ۷ درصد صعود نموده و از ۱۵,۶۴۰,۰۰۰ تومان تا ۱۶,۷۷۰,۰۰۰ تومان افزایش یافته است.

در این میان بازار بورس هم از این قاعده مستثنا نبوده و شاخص آن که در ابتدای هفته در قیمت ۱,۴۹۰,۰۰۰ باز شده بود، توانست به نزدیکی سطح مقاومتی ۱,۶۰۰,۰۰۰ برسد و پس از برخورد با قیمت ۱,۵۹۷,۰۰۰، با یک اصلاح نزولی در ۱,۵۷۰,۰۰۰ بسته شد.

بازار های بین المللی

و اما در بازار های بین المللی، شاهد کاهش قیمت طلای جهانی بودیم. طلا که در ابتدای هفته روی قیمت ۱,۹۳۰ دلار باز شده بود با یک روند نزولی مواجه شده و نقطه قیمتی ۱,۸۸۲ دلار را نیز تجربه نمود. هم اینک قیمت طلای جهانی با قیمت ۱,۸۹۸ دلار بسته شده است. همچنین در این میان همبستگی قیمت بیت کوین با بازار بورس آمریکا که به بالاترین حد خود رسیده بود، مقداری کاهش را تجربه نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا