کودکی دوازده ساله، یکروزه۱۶۰ هزار دلار درآمد از راه NFT داشت!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از دی‌کریپت، ماه گذشته به شما «گاجش نایک» یک پسر دوازده ساله از گوای هند را معرفی کردیم، که برنامه مدیریت سرمایه‌گذاری خود را راه‌اندازی کرده بود. ظاهراً برای کسانی که تمایل ورود به دنیای رمزارزها را دارند، یک بازار دیگر نیز وجود دارد: هفته‌ی گذشته، یک کودک دوازده ساله دیگر توانست، یک سری آیکون‌های اورجینال NFT را به ارزش بیش از ۱۶۰،۰۰۰ دلار بفروشد.

این کلکسیون ان‌اف‌تی «نهنگهای عجیب» (Weird Whales) نام دارد (مجموعه‌ای از آیکون‌های پیکسلی از نهنگ‌ها با الهام از عکس یک سهام) و اسم این کودک بنیامین احمد است. او در پینر، حومه لندن زندگی می‌کند که یکی از کارمندان انگلیسی دی‌کریپت (Decrypt) آن را «کوچک، متفاوت و کسل‌کننده» توصیف کرد.

احمد می‌گوید: «من به دنیای NFT علاقه‌مند شدم زیرا فکر می‌کردم که فضای آنلاین باحالی برای فخرفروشی دارد.» بعد از مدتی احترام او به جمع‌آوری کلکسیون‌های ارزشمند NFT مانند CryptoPunks و Bored Ape Yacht Club بیشتر شد و تصمیم گرفت کلکسیون اختصاصی خودش را توکنیزه (تبدیل به دارایی دیجیتال) کند.

برای افراد مبتدی: NFT نوعی رمزارز است که می‌تواند به فایل‌های موجود در اینترنت پیوست شده و مالکیت آن‌ها فروخته شود. آنها سالهاست که وجود دارند، اما فقط در شش ماه گذشته بود که عمومیت پیدا کردند. در ماه مارس، خبر فروش یک NFT به قیمت ۶۹ میلیون دلار توسط هنرمند دیجیتال Beeple در صفحه اول روزنامه وال‌استریت ژورنال قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: معرفی پنج بازی برتر NFT در سال ۲۰۲۱.

همانند CryptoPunks و Bored Ape Yacht Club، هر تصویر Weird Whale با مجموعه‌ای از «خصوصیات» متفاوت ارائه می‌شود که برخی از آنها نادرتر و باارزش‌تر از بقیه است. هزار و دویست و پنجمین تصویر از این کلکسیون، که RaritySniper.com آن را هشتمین توکن نادر از کل ۳۳۵۰ توکن Weird Whale معرفی کرده، اخیراً با قیمت حدود ۶۰۰۰ دلار در بازار ثانویه به فروش رسیده است.

عمران، پدر احمد، به‌عنوان توسعه‌دهنده وب در گروه بورس اوراق بهادار لندن کار می‌کند. وی بنیامین و برادرش را در ۵ یا ۶ سالگی با HTML و CSS آشنا کرد. اخیراً، این دوقلو‌ها در یک پلتفرم برنامه‌نویسی آنلاین به نام Codewars در حال تقویت مهارت‌های خود هستند.
توکنیزه کردن Weird Whales زمانی آغاز شد که توسعه‌دهنده‌ی یک پروژه دیگرNFT به نامBoring Bananas، اسکریپت پایتون اختصاصی خود که حاوی قالبی برای ایجاد تصاویر است، را برای احمد ارسال کرد.

پدر احمد او را در خلق این پروژه اختصاصی خود راهنمایی کرد: «به او گفتم: ببین، اینجا باید نام متغیرها را عوض کنی، باید آن‌ها را با مال خودت جایگزین کنی.»
به لطف شبکه‌سازی‌های هوشمندانه با تیم Boring Bananas، نهنگهای عجیب معروف شد و احمد در طی ۹ ساعت ۸۰ سکه اتریوم به دست آورد. وی افزود: «من از حق امتیاز در OpenSea نیز درآمد کسب می‌کنم؛ هرگاه کسی یک نسخه از این NFT را بخرد، ۲٫۵ درصد از خرید او به من می‌رسد.»

سخت است تصور کنید که سیستم مالی سنتی (با قوانین و ضوابط دست و پاگیرِ حمایت از حقوق مصرف‌کننده) اجازه دهد که ۱۶۰،۰۰۰ دلار به راحتی و بدون تائید والدین یا سرپرست به کیف پول احمد واریز شود. اما احمد تأکید کرد که علاقه ندارد به این زودی این پول را خرج کند. وی گفت: «[احتمالاً] فقط هولد می‌کنم.»

منبع: Decrypt.co

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا