پنج میلیاردر ارزهای دیجیتال که در ۲۰۲۱ متحمل بیشترین ضرر شدند.

بازار رمزارزها سالانه سرمایه‌گذاران زیادی را به سود میلیاردی می‌رساند، اما تضمینی وجود ندارد که این سرمایه تا ابد باقی بماند. وقتی در ماه می، یک تریلیون دلار از بازار رمزارزها حذف شد، سرمایه‌گذارها در سطوح مختلف تحت‌تاثیر قرار گرفتند. در این مقاله به شما، افرادی که متحمل بیشترین ضرر شده‌اند را معرفی می‌کنیم.

یک ماجراجویی پرخطر:

بازار رمزارزها هیچوقت ثابت نخواهد ماند و مانند یک قطار وحشت است. اتفاقات اواخر سال ۲۰۱۷ و فوریه ۲۰۱۸، ممکن است بار دیگر تکرار شوند. تا فوریه ۲۰۱۸، بیت کوین نزدیک به ۶۴% از ارزش کل خود را از دست داد. این تغییر در زمان کوتاهی اتفاق افتاد. تاریخ در ماه می ۲۰۲۱، وقتی که بیت کوین بیش از نصف ارزش خود را از دست داد، بار دیگر تکرار شد، و حداقل یک تریلیون دلار از فضای رمزارزها خارج گردید. این اتفاق به عقیده بسیاری، حاصل سختگیری‌های تازه چین برای رمزارزها و بستن درگاه پرداخت بیت کوین توسط تسلا بود.

در اواسط آوریل، بیت کوین از ۶۴ هزار دلار به پایین‌ترین سطح خود، یعنی ۳۱ هزار دلار سقوط کرد. این ریزش کل بازار را تحت‌تاثیر قرار داد. بایننس کوین ۳۶%، اتریوم ۳۰% و دوج کوین ۲۶% سقوط داشتند. رمزارزهای زیادی هستند که هنوز در مسیر خود با چالش روبرو می‌شوند.

پرضررترین میلیاردرها:

ضررهای میلیاردی ناشی از تغییرات ماه می، سرمایه‌گذاران بسیاری را، از میلیاردرها گرفته تا تازه‌واردها، تحت تاثیر قرار داد. نکته جالب این است که برخی از این میلیاردرها هنوز طعم این پیروزی را خوب نچشیده بودند، که دوباره به لقب میلیونر سقوط کردند.

سم بنکمن-فراید:

سم بنکمن فراید، بنیانگذار Alameda Research و FTX، با ثروت ۱۶٫۷ میلیارد دلاری در ابتدای سال گذشته، یکی از جوانترین میلیاردها بود و در سقوط ماه می، متحمل بیشتر ضرر شد. فقط در طی ۲۴ ساعت، دارایی سم بنکمن-فراید از ۱۶٫۵ میلیارد دلار به ۱۱٫۵ میلیارد دلار کاهش یافت.

مایکل سیلور:

بنیانگذار و مدیرعامل MicroStrategy، مایکل سیلور یه میلیاردر رمزارزی و مدافع قدرتمند آموزش رمزارزهاست. او برای همراهی با کالج‌های برتر آمریکا، «آکادمی سیلور» را تاسیس کرد تا علاوه بر آموزش بیت کوین و سایر فناوریهای نوظهور، بتواند بدون نیاز به هزینه، سیستم پشتیبانی حرفه‌ای برای همگان باشد.

اما با این حال، سقوط ماه می به مایکل سیلور هم رحم نکرد و ثروت او با کاهشی ۴۵ درصدی، از ۳٫۳ میلیارد دلار به ۱٫۸ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

متیو روزاک:

یکی دیگر از بازماندگان سقوط ماه می، متیو روزاک یکی از بنیانگذاران Bloq، شرکت فناوری بلاکچین مستقر در شیکاگو است. روزاک در تجربه خود از سقوط بازار، شاهد کاهش ۳۹ درصدی ثروتش، از رقم ۲٫۸ میلیارد دلار تا ۱٫۷ میلیارد دلار بود.

تیم دریپر:

موسس شرکت سرمایه‌گذاری مستقر در کالیفرنیای Draper Fisher Jurvetson، در ماه می، پس از سقوط ۳۹ درصدی ثروتش، دچار شوک بزرگی شد. میزان ثروت او، قبل و بعد از سقوط، ۱٫۸ میلیارد دلار ارزیابی می‌شود. شرکت سرمایه‌گذاری او از زمان تاسیس آن در سال ۱۹۸۵ تاکنون، بیش از ۴ میلیارد دلار سرمایه به شرکتهای موفقی مانند skype، Baidu، Tesla و … پرداخته است. سقوط ماه می، اتفاق بدی برای این کارآفرین آمریکایی بود.

ویتالیک بوترین:

برنامه‌نویس روسی-کانادایی و یکی از بنیانگذاران شبکه بلاکچین اتریوم، در تاریخ ۱۲ می، وقتی اتریوم از ۳,۳۰۰ دلار به بالاترین قیمتش یعنی ۴,۳۰۰ دلار رسید، به لیست میلیاردرها اضافه شد. اما بعد از چند هفته، ثروت او سقوط ۳۰ درصدی داشت. ویتالیک به اندازه بقیه از این سقوط آسیب ندید، اما داستان میلیاردر بود چند روزه‌ی او خبرساز شد.

طوفان هنوز به پایان نرسیده است:

به گفته تحلیلگران، بازار رمزارزها باید خود را برای خرابیهای بیشتر، حتی طولانی و شدیدتر آماده کند. رابرت کیوساکی نویسنده کتاب «پدر پولدار، پدر بی پول» در توئیتهاش هشدار می‌داد که بازار بزودی سقوط خواهد کرد، هرچند که او معتقد است که سقوط هم فرصتی برای ثروتمند شدن است.

رمزارزها از هیچ ساخته شدند و حالا به نیرویی قوی در بازار تبدیل شده‌اند و قصد رفتن هم ندارند. آنها برای ماندگار بودن ساخته شده‌اند. با این وجود، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در برابر چنین بازاری، که با نوسانات مداومش شناخته شده است، باید همیشه دقیق و حسابگر باشند. بازاری که راحت به اشخاص لقب می دهد و باز پس می‌گیرد.

منبع: coinidol.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا