نتیجه یک پژوهش: مصرف انرژی سیستم بانکداری بیشتر از بیت کوین است!

اختصاصی کوین گراف، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که سیستم بانکداری بیش از ۲ برابر بیت کوین انرژی مصرف می‌کند. نویسنده این تحقیق انرژی مورد استفاده برای استخراج بیت کوین را با انرژی مصرفی صنایع طلا و بانکداری مقایسه کرده است.

مقایسه سیستم بانکداری با بیت کوین:

گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) هفته گذشته گزارشی را با عنوان “در مورد مصرف انرژی بیت کوین: یک رویکرد کمی در خصوص یک پرسش ذهنی” منتشر کرد که در آن آمده است “این تحقیق یک رویکرد کمی را برای سنجش میزان مصرف انرژی BTC در مقایسه با دیگر صنایع به کار گرفته است.”

قابل به ذکر است که، در این تحقیق مصرف انرژی در سیستم بانکداری، طلا و بیت کوین مقایسه شده است. بر این اساس شبکه بیت کوین به طور متوسط سالیانه به ۱۱۳.۸۹ ترا وات ساعت انرژی نیاز دارد. این تخمین با در نظر گرفتن معیارهایی از جمله تقاضای ماینرها، مصرف دستگاه‌های ماینر، استخرهای ماینینگ و نودهای BTC انجام گرفته است.

در حالی که این تحقیق برآورد کرده است که صنعت طلا به طور تقریبی ۲۴۰.۶۱ ترا وات ساعت در سال انرژی مصرف می‌کند، اما بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در سیستم مالی بانک‌ها هستند. نویسنده تحقیق در این خصوص گفته است:

“چهار بخش که نقشی کلیدی در مصرف انرژی الکتریکی سیستم بانکداری ایفا می‌کنند و اطلاعات کافی از آنها در اختیار داریم عبارتند از دیتا سنترهای سیستم بانکداری، شعبات بانک‌ها، خودپردازها و دیتا سنترهای مرتبط با شبکه کارت‌های بانکی.

 

بیشتر بخوانید : احتمال فاش شدن نگهداری بیت کوین توسط فیسبوک!

 

بر اساس تخمین‌های ما سیستم بانکداری به طور سالانه در حدود ۲۶۳.۷۲ ترا وات ساعت انرژی مصرف می‌کند.”

در نتیجه گیری این تحقیق به ویژگی‌های بیت کوین که می‌تواند آزادی و استقلال مالی را برای مردم سراسر جهان به بار آورد نیز اشاره شده است. علاوه بر این، در این گزارش آمده است:

“این شبکه می‌تواند با ایجاد موارد استفاده عالی برای انرژی‌های متناوب و اضافی، مزایای بسیاری را برای صنعت انرژی به همراه آورد. همچنین اگر پذیرش شبکه تضمین شود، شبکه بیت کوین بیش از پیش گسترش خواهد یافت.”

نویسنده این تحقیق ضمن بیان اینکه مصرف انرژی الزاماْ چیز بدی نیست اشاره کرده است که انسان‌ها به یافتن فناوری‌های جدیدی که به انرژی‌های بسیار بیشتری نیاز خواهند داشت، ادامه می‌دهند. بیت کوین تنها مثالی دیگر از این رویه است. در انتها نیز نویسنده پرسش اصلی را بار دیگر مطرح کرده است:

“آیا مصرف انرژی شبکه بیت کوین قابل قبول است؟‌ جواب ما به طور قطع بله است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا