مقایسه روند رشد بیت‌کوین و رمزارز، با رشد اینترنت در سال ۱۹۹۷

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از بیت‌کوینیست؛ بیت‌کوین هنوز در مراحل اولیه پذیرش خود قرار دارد. اکنون کمتر از ۲ درصد از جمعیت ۷ میلیاردی جهان از BTC استفاده می‌کنند، که این تعداد بسیار کم است. یعنی امروزه تنها ۱۳۰ میلیون نفر در حال استفاده از فناوری BTC هستند.

در گذشته بیت‌کوین به عنوان یک حباب و فناوری پرصدا و بیهوده شناخته می‌شد. این نامها در دهه ۹۰ نیز به اینترنت اتلاق می‌شد. الگوی رشد بیت‌کوین با الگوی رشد اینترنت در سال ۱۹۹۷ شباهتی نزدیک دارد.

مقایسه روند رشد بیت‌کوین و رمزارز، با رشد اینترنت در سال 1997

در سال ۱۹۹۷، اینترنت حدود ۱۳۰ میلیون کاربر داشت. در این زمان هیچکس فکر نمی‌کرد که اینترنت به جایی برسد و به آن به چشم یک مد زودگذر نگاه می‌شد. اما با گذشت زمان مشخص شد که اینترنت ماندگار خواهد بود.

امروزه شاهد همین احساسات درباره پذیرش بیت‌کوین هستیم. اعداد و ارقام نشان می‌دهد که درست مانند اواخر دهه ۹۰، کاربران فعلی بیت‌کوین اولین کسانی هستند که از این فناوری استفاده می‌کنند. و به احتمال زیاد، در زمان پیشرفت آینده‌ی دارایی‌های دیجیتالی، بیشترین سود را خواهند برد.

مقایسه روند رشد بیت‌کوین و رمزارز، با رشد اینترنت در سال 1997

پذیرش بیت‌کوین و پذیرش اینترنت:

اینترنت در سال ۱۹۸۳ منتشر شد، اما تا دهه ۹۰ چندان مورد پذیرش قرار نگرفت. آغاز روند رشد اینترنت تا زمان آشنایی بیشتر مردم با پیشرفت فناوری، بسیار کند ادامه یافت. در آن زمان، اینترنت یک فناوری بدیع و پیشرفتی انقلابی محسوب می‌شد. تا سال ۱۹۹۷، تنها حدود ۱٫۷ درصد مردم جهان از اینترنت استفاده می‌کردند، درست مانند آمار بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱٫ این زمان، نقطه تاریخی مهمی برای پذیرش اینترنت بود.

یک سال بعد، تعداد کاربران اینترنت دوبرابر شد. در آن زمان پیش‌بینی می‌شد که ۵ سال آینده پذیرش اینترنت عمومی گردد، که همین اتفاق افتاد.  تا سال ۲۰۰۰، جمعیت کاربران از ۵ درصد فراتر رفت، و به بیش از ۳۵۰ میلیون نفر رسید. از این نقطه تا سال ۲۰۰۵، کاربران اینترنت به ۱ میلیارد نفر رسید که نشان‌دهنده‌ی پذیرش عمومی بود.

قیمت بیت‌کوین مانند روند پذیرش اینترنت عمل می‌کند. ممکن است زمانبندی‌ها کمی با هم فاصله داشته باشد. اینترنت چند سال زمان برد تا به تعداد ۱۳۰ میلیون کاربر دست یابد. اما الگوهای این دو نمودار بسیار به هم شبیه هستند.

یک دلیل برای این شباهت، این است که بیت‌کوین برای پیشرفت به اینترنت وابسته است. بنابراین سریعتر بودن زمان روند رشد بیت‌کوین قابل درک است.

با مقایسه روند بیت‌کوین و پذیرش اینترنت در جدول زمانبندی، می‌توانیم تحلیلی از رفتار چهار سال آینده بیت‌کوین داشته باشیم. در حال حاضر انتظار می‌رود که تعداد کاربران بیت‌کوین بزودی به ۱ میلیارد نفر برسد و بیشتر مردم جهان حداقل یک قطعه دارایی دیجیتالی داشته باشند.

منبع: bitcoinist.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا