بیت‌کوین ۳۰ هزار دلار یا ۱۰۰ هزار دلار؟ PlanB: ماه‌های آیندی کلیدی هستند!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌تلگراف؛ با انتخاب روش‌های متفاوت برای تحلیل، می‌توان به پیش‌بینی‌های مختلفی برای آینده یک رمزارز رسید. اما PlanB، خالق مدل stock-to-flow بسیار به مدل تحلیلی خود اطمینان دارد.

بیت‌کوین می‌تواند تا کریسمس به ۱۰۰ هزار دلار و یا به ۳۰ هزار دلار برسد، اما PlanB روی صعود شرط‌بندی می‌کند.

روز پنج‌شنبه، PlanB در توئیتر خود شبهه جدیدی برای حرکت نزولی بیت‌کوین بیان کرد.

تحلیلگر PlanB بر ماه‌های کلیدی پایانی سال تمرکز دارد:

در این هفته بیت‌کوین ۴۷ هزار دلار معامله می‌شود، و PlanB اطمینان بیشتر به خود پیدا کرده است.پیش‌بینی اخیر وی برای حداقل قیمت بسته‌شده ماهانه آگوست، دقیقا با قیمت‌های فعلی مطابقت دارد، و اگر چهار پیش‌بینی باقی مانده او برای ۲۰۲۱ به همان اندازه دقیق باشد، بیت‌کوین می‌تواند امسال را با قیمت ۱۳۵ هزار دلار به پایان برساند.

اولین پیش‌بینی مدل Stock-to-flow برای ۲۰۲۱، بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری تا نیمه سال بود، اما سقوط ماه می این پیش‌بینی را بی‌اعتبار کرد.

با این وجود، PlanB با این استدلال که هنوز پیش‌بینی‌های مدلش بی‌اعتبار نشده و روش‌های اثبات‌شده بهتری وجود ندارد، به تحلیل خود پایبند مانده است.

یک مدل دیگر، که اکنون محقق شدن آن بعید به نظر می‌رسد، نمودار الگوریتمی کاهش بازده «Diminishing Returns»  است که در سال ۲۰۱۴ توسط یک کاربر انجمن گفتگوی بیت‌کوین Trololo تهیه شد.

این مدل قیمت ۳۰ هزار دلار برای بیت‌کوین در پایان امسال پیش‌بینی می‌کند.  PlanB معتقد است که این تحلیل، احتمال تحقق کمتری از تحلیل ۱۰۰ هزار دلاری او دارد.

او با انتشار نمودار تحلیل خود (عکس دوم) در توئیتر افزود: «ماه‌های آینده کلیدی خواهند بود. »

بیت‌کوین 30 هزار دلار یا 100 هزار دلار؟ PlanB: ماه‌های آیندی کلیدی هستند!

صعود دوباره چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

تجزیه و تحلیل کوتاه‌‌مدت بیت‌کوین در این هفته، باید با احتیاط انجام گیرد. دورماندن حمایت ۵۰ هزار دلار بیت‌کوین، و تاثیرات احتمالی برگزاری اجلاس سالانه جکسون بانک فدرال رزرو امریکا بر آینده ارزدیجیتال، موجب گشته تا نظرات تحلیلگران متفاوت باقی بماند.

با وجود افزایش ۶۰ درصدی در برابر پایین‌ترین قیمت‌ ۲۹ دلاری، بیت‌کوین هنوز نتوانسته مقاومتهای نهایی سطح حمایت ۵۰ هزار دلاری را بشکند، چه برسد به بالاترین قیمت ۶۴,۵۰۰ از ماه آوریل.

خوش‌بینی بخشی از بازی معامله‌گری است، و داده‌ها نشان می‌دهند که قبل از پایان سال آینده شاهد افزایش روند صعودی بیت‌کوین خواهیم بود. این امر می‌تواند موجب تکرار الگوهای صعودی پیشین خصوصاً در سال ۲۰۱۳ شود.

منبع: cointelegraph.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا