قیمت گاز اتریوم از ماه مارس ۲۰۲۰ به پایین ترین نرخ خود کاهش یافته است.

ترجمه اختصاصی کوین گراف به نقل از دیکریپتو، طبق گزارش کوین متریکز، در واقع کاهش قیمت گاز اتریوم پیش از کاهش قیمت اتریوم شروع شده است.

قیمت اتریوم تنها چیزی نیست که در ماه های اخیر کاهش یافته و هزینه های استفاده از شبکه اتریوم نیز کاسته شده است.

براساس گزارشی که امروز توسط شرکت تحقیقاتی بازار ارزهای رمزنگاری شده “کوین متریکز” منتشر شده، از ماه مارس ۲۰۲۰ متوسط قیمت گاز اتریوم به پایین ترین نقطه از نرخ خود رسیده است.

اصطلاح گاز به فی معاملات یک رمزارز اطلاق می شود و در حال حاضر در محدوده ۱۵ تا ۳۰ گیگا وی قرار دارد. این عدد در ماه آوریل که فی معاملات اتریوم به اعداد دو رقمی دلار افزایش داشت، تقریباً ده برابر رقم حال حاضر بود.

درست مانند یک سوخت واقعی، قیمت بنزین با بالا رفتن میزان تقاضا افزایش می یابد و هنگامی که افراد بیشتری از شبکه استفاده می کنند، قیمت ها نیز افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: افزایش ۵ درصدی قیمت اتریوم پس از بروزرسانی

بنا بر گزارش کوین متریکز، این امر در نتیجه روی آوردن بیش از پیش رمزارزها به استفاده از “راه حلهای مقیاس پذیری” مانند پولیگان و آربیتروم اتفاق می افتد، زیرا که این راه حلها در عین تقویت شبکه انتقالات، برخی فشارها را نیز از آن بر می دارد.

در ابتدا، شروع کاهش فی گاز از اوخر ماه آوریل، پیش از سقوط قیمت اتریوم از ۴۱۶۵ دلار به ۲۳۳۵ دلار و پس از افزایش میزان گاز از ۱۲٫۵ میلیون به ۱۵ میلیون گیگاوات در هر بلوک اتفاق افتاد. در نتیجه این تغییر معاملات بیشتری در هر بلوک انجام می شود که پردازش تقاضا را آسانتر می کند.

دوم، رباتهای آربیتریج که به دنبال سودآوری در معاملات غیر متمرکز ارز هستند، به طور سنتی کارمزد را افزایش داده اند، آنها داوطلبانه قیمتهای بالاتری برای فی گاز پرداخت می کند تا به این تراکنشها قوت بخشند تا بازآوری بیشتری داشته باشد. اما اتریوم در حال حذف این فعالیت از بلاکچین خود به زنجیره های موازی است، که مانند کوچه هایی به بزرگراه اتریوم عمل می کنند.

اما زیاد به این قیمت ها عادت نکنید، زیرا که قرار است گاز و دیگر هزینه های اتریوم در ۴ آگوست با ارتقای هارد فورک لندن، مورد بازبینی قرار گیرد.

 

منبع: Decrypt.co

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا