سرمایه گذاری دو میلیاردی صندوق ملی یهودیان در بیت کوین.

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌گیپ، گروه صندوق سرمایه‌گذاری اسرائیل (IIFG) در یک بیانیه رسمی اعلام کرده است که یک سرمایه‌گذاری عظیم ۲٫۳ میلیارد دلاری در بیت‌کوین انجام داده است. این گروه صندوق ثروت ملی اسرائیل را اداره می‌کند. در این اطلاعیه آمده است که این سرمایه‌گذاری بخشی از استراتژی متنوع سازی پرتفوی این شرکت است و همچنین خاطرنشان می‌کند که این برنامه استراتژیک جهانی به اسرائیل کمک می‌کند تا به سمت آینده حرکت کند.

نکته قابل ملاحظه اینکه، پس از سال‌ها انتقاد از بیت‌کوین، به نظر می‌رسد که نهادهای دولتی نیز تحت تأثیر این کلاس دارایی قرار گرفته‌اند. بازده چشمگیر ۲۰۰ درصدی بیت‌کوین در سال گذشته آن را به یکی از پردرآمدترین کلاس‌های دارایی تبدیل کرده است. اما این اولین بار نیست که صندوق ملی یک کشور به دنبال سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین است. در اوایل مارس ۲۰۲۱، یک گزارش مدعی شد که صندوق ثروت ملی سنگاپور از سال ۲۰۱۸ در حال سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین بوده است.

گفتنی است، اعلامیه اخیر IIFG درست در زمانی منتشر می‌شود که وزارت دفاع این کشور توقیف بیت‌کوین‌های مورد استفاده گروه شبه نظامی حماس را اعلام کرده است. مقامات مجری قانون ۱۵۰ مورد از این نوع حساب‌ها که گفته می‌شود حماس از آنها برای پول‌شویی استفاده می‌کرد را کشف کردند.

چندین کشور در حال روی آوردن به بیت‌کوین هستند:

و اما در میان جنگ چین با بیت‌کوین و کریپتو، چندین کشور تمایل خود را به بزرگ‌ترین رمزارز جهان نشان داده‌اند. آل سالوادور، کشور آمریکای لاتین، قانونی را تصویب کرد که این رمزارز را به‌عنوان یک وجه قانونی در این کشور معرفی می‌کند. دیگر کشورهای آمریکای لاتین که با تورم شدید و چالش‌های اقتصادی روبرو هستند نیز علاقه‌مند به استفاده از بیت‌کوین هستند.

از سوی دیگر، قانون‌گذاران ایالات‌متحده نیز شروع به سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین کرده‌اند. طبق افشاگری‌های اخیر، تعدادی از اعضای مجلس سنای ایالات‌متحده طی چند ماه گذشته در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند. می‌توانیم انتظار داشته باشیم که ایالات‌متحده در آینده مقررات روشن‌تری را پیرامون رمزارزها ارائه دهد. سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر تأیید اولین صندوق ETF بیت‌کوین هستند.

در اوایل روز پنجشنبه، ۸ ژوئن، قیمت بیت‌کوین تا ۳۲۰۰۰ دلار کاهش یافت، با این حال، از آن زمان تاکنون شاهد یک جهش جزئی بوده است. در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین با سرمایه بازار ۶۳۳ میلیارد دلاری در قیمت ۳۳۳۳۳ دلار معامله می‌شود.

منبع: Coingape.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا