اضافه شدن پنج میلیون آدرس جدید، پیش از بروزرسانی اتریوم!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کریپتونیوز، با افزایش انتظارها برای به‌روزرسانی‌های آتی دومین رمزارز بزرگ جهان، اتریوم، این شبکه شاهد اضافه شدن بیش از پنج میلیون آدرس جدید در سی روز گذشته بوده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که اتریوم از تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۲۱ الی ۶ جولای ۲۰۲۱ تقریباً ۵٫۳۷ میلیون آدرس جدید ثبت کرده است، این یعنی که این شبکه روزانه شاهد تقریباً ۱۷۳۲۳۵ آدرس یکتا بوده است.

افزایش آدرس‌های فعال اتریوم پیش از به‌روزرسانی‌های آتی:

قابل ذکر است، طی چند روز گذشته تقاضا برای اتر به‌طور فزاینده‌ای افزایش یافته است که این امر به افزایش تعداد آدرس‌های فعال روزانه اتریوم نیز کمک کرده است. هفته گذشته، این دارایی برای سومین بار در یک ماه از نظر تعداد آدرس‌های فعال از بیت‌کوین پیشی گرفت.

به گفته مدیرعامل شبکه سلسیوس (Celsius Network)، الکس مشینسکی (Alex Mashinsky)، اتریوم با پذیرش گسترده خود هم اکنون روند تصاحب جایگاه بیت‌کوین را آغاز کرده است. وی معتقد است راه‌حل‌های لایه ۲ به نفع اکوسیستم اتریوم خواهد بود و مشکلات غالب این شبکه را در آینده نزدیک رفع خواهند کرد. مشینسکی همچنین اظهار داشت که اتریوم ۲٫۰ که حل مشکل مقیاس‌پذیری اتریوم را نوید می‌دهد، یک پیشرفت بزرگ در راه‌حل‌های لایه ۲ خواهد بود که موازی با آنها نیز کار خواهد کرد.

گفتنی است، با پیشی گرفتن اتریوم از بیت‌کوین در شمار تراکنش‌ها و معاملات، بسیاری انتظار دارند که این دارایی به بزرگ‌ترین رمزارز بازار تبدیل شود. به عنوان مثال، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس در یادداشتی به سرمایه‌گذاران خود تأکید کرد که اتریوم ممکن است از بیت‌کوین پیشی بگیرد و به ذخیره ارزش بهتری تبدیل شود.

هاردفورک لندن و EIP-1559:

و اما از تاریخ ۴ آگوست، شبکه اتریوم یک به‌روزرسانی بسیار مورد انتظار با نام هاردفورک لندن را اجرا خواهد کرد که شامل طرح بهبود EIP-1559 است. تیم بیکو (Tim Beiko)، توسعه‌دهنده اصلی اتریوم، در تاریخ ۶ ژوئن اظهار داشت که این به‌روزرسانی مین‌نت در بلاک ۰۰۰٫۹۶۵٫۲ انجام می‌شود، به همین دلیل هارد فورک لندن به جای اینکه از اواسط تا اواخر جولای اجرا شود، برای ماه آگوست برنامه‌ریزی ‌شده است.

حائز ذکر است، هارد فورک لندن یک مکانسیم کارمزد جدید را معرفی می‌کند که به دلیل کاهش درآمد ماینرها بحث و جدال زیادی به راه انداخته است. این به‌روزرسانی همچنین استخراج اتریوم بر روی این شبکه را دشوارتر کرده و درنتیجه اثبات کار را قبل از انتقال به اجماع اثبات سهام «متوقف» می‌کند.

بانک دارایی دیجیتال سوئیس سرویس استیکینگ اتریوم ۲ را به مشتریان خود ارائه می‌دهد:

بانک دارایی‌های دیجیتال سوئیس سیگنام (Sygnum) از طریق بستر بانکی گرید سازمانی خود، ارائه سرویس استیکینگ اتریوم ۲ به مشتریان خود را آغاز کرده است. این موسسه به مشتریان خود امکان می‌دهد تا یک سود سالانه ۷ درصدی از استیکینگ به دست آورند. این بانک سرویس استیکینگ اتریوم را با یک رابط کاربرپسند در پلتفرم خود ادغام کرده است.

سیگنام به خوبی از قابلیت‌های اتریوم در میزبانی از اپلیکیشن‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) آگاه است و مایل است برای مشتریان خود یک روش امن ایجاد کند تا در معرض این دارایی قرار بگیرند. این بانک قبلاً به برنامه‌های خود برای معرفی حساب‌های استیکینگ رمزارز برای مشتریان خود اشاره کرده بود.

توماس آیچنبرگر (Thomas Eichenberger)، رئیس واحدهای تجاری بانک سیگنام، در مورد مزایای پیشنهادی جدید اتریوم گفت: «اتریوم دومین پروتکل بزرگ بلاکچین است و استیکینگ اتریوم یکی از مؤلفه‌های اصلی سبدهای پرتفوی دارایی‌های دیجیتال است که اکنون می‌توان به آن صورت امن، آسان و منظم دسترسی پیدا کرد.»

قابل به ذکر است که اتریوم با سرمایه بازار ۲۵۰ میلیارد دلاری خود، بزرگ‌ترین پلتفرم قرارداد هوشمند است که پروتکل‌های دیفای متعددی بر روی آن ساخته شده است.

به‌روزرسانی‌های اتریوم ۲٫۰:

اتریوم ۲٫۰ مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌هاست که با هدف مقیاس‌پذیرتر، پایدارتر و ایمن‌تر شدن این شبکه راه‌اندازی می‌شود. با این به‌روزرسانی می‌توان بلاکچین اتریوم را از مدل اثبات کار به مدل اثبات سهام که با محیط‌زیست سازگار است، تغییر داد.

همچنین باید اشاره کرد که تا به امروز، قرارداد ETH 2.0 شاهد استیک شدن بیش از ۱۴ میلیارد دلار اتر بوده است. پیش‌بینی می‌شود تغییرات پیشنهادی این به‌روزرسانی‌ها در اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ اجرا شود.

منبع: cryptonews.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا