مجرم شناختن ۳۳ نفر به جرم معاملات غیرقانونی رمزارزها توسط کره جنوبی

مجرم شناختن 33 نفر توسط کره جنوبی

طی دو ماه گذشته، گمرک مرکزی سئول ۳۳ نفر را به مشارکت در انتقال ۱٫۶۹ تریلیون وون کره جنوبی (۱٫۴۸ میلیارد دلار) با استفاده از معاملات غیرقانونی ارزهای دیجیتال در خارج از کشور، مجرم شناخت.
کره تایمز گزارش داد که از ماه آوریل تا سپتامبر، ۳۳ نفر در نتیجه عملیات گروه تحقیقاتی متشکل از چند آژانس مختلف بر جرایم مالی دیجیتالی مانند کلاهبرداری و پولشویی، دستگیر شده اند.
از این تعداد، ۱۵ نفر بازداشت شده، ۱۴ نفر در تعقیب قانونی و چهار نفر هنوز تحت باز پرسی هستند.

اداره گمرک سئول اعلام کرد:
انتقالات داراییهای مجازی تحت عنوان تجارت، هزینه های سفر یا تحصیل خلاف قانون شمرده می شود و متخلفین تحت پیگیری کیفری یا جریمه نقدی قرار خواهند گرفت.

اسناد جعلی

بیش از ۸۱۲ میلیارد وون کره جنوبی درگیر مبادلات غیرقانونی ارزهای خارجی بوده است. افراد برای معامله ارزهای خارجی مبالغ قابل توجهی به دلالان پرداخت کردند. اشخاصی که سوابق انتقالات مالی خود به خارج از کشور را برای دریافت بیشتر ارزهای دیجیتال جعل نمودند، تقریباً سودی برابر ۷۸۹٫۱ میلیارد وون دریافت کرده اند.
این افراد با استفاده از کارتهای اعتباری صادره از کره جنوبی، بیش از ۹۵٫۴ میلیارد وون برای برداشت وجه نقد از خارج از کشور پرداخت کردند تا رمز ارزهای خود را همانجا بدست آورند.

تاجر کره ای اقدام به فرار کرد.

علاوه بر این، مالک یک صرافی کره ای به درخواست یک مشتری خارجی که در تلاش برای فرار از بازرسی ارزهای دیجیتال بود، در مجموع ۳۰۰ میلیارد وون را طی ۱۷۰۰۰ قسط از حسابهای ارزدیجیتال محلی بصورت پول نقد یا غیر مستقیم انتقال داد.
این فرد ارزهای دیجیتال خریداری شده با مبالغ دریافتی از مشتریان خود را به کیف پولهای دیجیتالی خود و شریکانش انتقال می داد.
با محاسبه هزینه مبادلات، سود نهایی این فرد حدود ۵ میلیارد وون شمرده شده است. وی و سه نفر دیگر از شریکانش به نقص قوانین معاملات ارزی متهم شده اند.

قانون شکنان دیگر

یک تاجر کره جنوبی بعد از آنکه توانست سود ۱۰ میلیاردی از بیت کوین بدست آورد، به اتهام جعل فاکتور و صورتحساب برای شرکتی پوشالی که خود تاسیس کرده بود، به پرداخت ۱۲ میلیارد وون جریمه شد. وجوه مذکور طی ۵۶۳ قسط در سه سال انتقال یافته اند.
علاوه بر این، یک دانشجو به دلیل دست بردن در حواله های پرداختی به بهانه دریافت بودجه بیشتر برای تحصیل و هزینه های زندگی در خارج از کشور به پرداخت ۱٫۶ میلیارد وون مجازات شد.

جالب این است که کره جنوبی تصمیم دارد از سال ۲۰۲۲ قوانین مالیاتی برای ارزهای دیجیتال با تمرکز بر سرمایه های دیجیتالی خارح از کشور وضع کند. به گفته دولت از سال آینده ۵۰% مالکیت ارزهای دیجیتالِ بدون تبادل نقدی، مشمول نرخ قانونی مالیات بر هدیه و ارث خواهند شد.
کره جنوبی زمانی مشغول وضع قوانین جدید مالیاتی بر رمزارزها است که دیگر کشورها مواضع خود درخصوص ارزهای دیجیتال را روشن می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا