پس از اعلام تاریخ به‌روزرسانی هارد فورک لندن، قیمت اتریوم پنج درصد افزایش یافت.

هارد فورک لندن

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کریپتونیوز، دومین رمزارز بزرگ جهان، اتریوم، در ۲۴ ساعت گذشته ۴٫۸۳٪ افزایش قیمت داشته و مجدداً از سطح ۲۳۰۰ دلار عبور کرده است. در زمان نوشتن این مقاله، اتر در قیمت ۲۳۴۲ دلار با سرمایه بازار ۲۷۲ میلیارد دلار معامله می‌شود.

گفتنی است، افزایش قیمت اخیر اتریوم در حالی است که تیم بیکو (Tim Beiko)، توسعه‌دهنده اتریوم، اعلام کرد که تا کمتر از یک ماه دیگر به اجرای به‌روزرسانی هارد فورک لندن در بلاک چین اتریوم باقی مانده است. هاردفورک لندن ماه آینده در تاریخ ۴ اوت در بلاک ۱۲،۹۶۵،۰۰۰ انجام خواهد شد.

از آن جا که طبق گفته بیکو اکثر کلاینت‌ها هم‌اکنون این به‌روزرسانی را تأیید کرده‌اند، می توان به این جدول زمانی خوش‌بین بود. علاوه بر این، وی انتظار ندارد که مخالفت جدی در مورد این به‌روزرسانی ابراز شود. با این حال تصمیم نهایی در این مورد باید در جلسه کور دولوپر (core developer) که جمعه آینده برگزار می‌شود، گرفته شود.

«بله، هارد فورک لندن باید در تاریخ ۴ اوت اجرا شود، مگر اینکه کسی در ۲۴ ساعت آینده با آن مخالفت کند. در حال حاضر چند کلاینت ابراز موافقت کردند، اما ما می‌خواهیم مطمئن باشیم که هیچ‌کس مخالفت جدی ندارد.» – تیم بیکو | ۶ جولای ۲۰۲۱

گفتنی است، هاردفورک لندن بخشی از نقشه راهی است که به مدل آتی اثبات سهام اتریوم ۲٫۰ ختم می‌شود. قبل از تصمیم‌گیری در مورد نسخه نهایی، توسعه‌دهندگان هاردفورک لندن را در شبکه‌های آزمایشی Ropsten و Goerli با موفقیت پیاده‌سازی کرده‌اند.

تغییرات عمده با اجرای EIP-1559

هاردفورک لندن با پنج پروتکل بهبود اتریوم (EIP) همراه خواهد بود که مهم‌ترین آنها EIP-1559 است.

EIP-1559 یک مدل جدید از کارمزد گس را معرفی می‌کند که باعث می‌شود بلاکچین اتریوم ضدتورمی ‌شود. EIP-1559 یک ساختار «کارمزد پایه» base fee)) را به منظور کنترل افزایش سریع کارمزد گس معرفی می‌کند. ماینرهای اتریوم با اجرای EIP-1559 مخالفت کرده‌اند زیرا این طرح بخشی از کارمزدهای گس را می‌سوزاند که این امر ممکن است درآمد ماینرها را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

با این حال، این تصمیم مورد استقبال سرمایه‌گذاران و تریدرهای اتریوم و همچنین بازیگران دیفای که تراکنش‌های بزرگی را روی بلاکچین اتریوم انجام می‌دهند، قرار گرفته است.

تحول مهم دیگر، EIP-3554 است که بمب سختی اتریوم را تا ۱ دسامبر به تأخیر می‌اندازد. این مکانیسم سختی استخراج بلاک چین اتریوم را به شدت افزایش می‌دهد و در زمان آغاز اتریوم ۲٫۰، مدل اثبات کار اتریوم را به طور موثر متوقف می‌کند.

انتظارها بر این است که هاردفورک لندن بتواند سرمایه بازار NFT را حدود ۱۰ برابر افزایش دهد.

 

منبع: Cryptonews.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا