سقوط بیت‌کوین تا ۴۲,۰۰۰ دلار؛ نابودی بیش از ۴ میلیارد دلار پوزیشن باز!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌گیپ؛ دیروز، ۷ سپتامبر، در بازار رمزارزها خون به پا شد و ارزش کل بازار در عرض چند ساعت، ۲۰۰ میلیارد دلار سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین که در بالای سطحی ۵۱ هزار دلار حرکت می‌کرد، دچار اصلاح قیمت ۱۲ درصدی شد.

به گزارش Glassnode، تحلیلگر داد‌ه‌های درون زنجیره‌ای، اصلاح سریع قیمت بیت‌کوین منجر به یک لیکوئید شدن عظیم در معاملات سودباز (Open interest) بازار آتی بیت‌کوین شد: «در حادثه فروش دیروز بازار، بیش از ۴ میلیارد دلار پوزیشن لانگ در معاملات آتی بیت‌کوین نابود شدند. حادثه دیروز بزرگترین رویداد برداشت لوریج بیت‌کوین، از ماه می تاکنون محسوب می‌شود.»

همانطور که در نمودار (عکس دوم) می‌بینید، مجموع پوزیشن‌های سودباز معاملات آتی بیت‌کوین تا روز دوشنبه به حجم بالایی رسیده بود. سقوط قیمت بازار به قیمت ۴۲ هزار دلار در روز سه‌شنبه، منجر به لیکوئید شدن عظیم پوزیشنهای لانگ شد. به نظر می‌رسد که روند صعودی بیت‌کوین، بازگشتی شده است و خرسها بازار را به چنگ آورده‌اند.

به گزارش کوین‌گیپ، استخراجگران بیت‌کوین وقتی قیمت به بالای ۵۰ هزار دلار رسید، سود خود را بیرون کشیدند.

استفان وولت، رئیس و بنیانگذار FRNT Financial به Bloomberg گفت: «حادثه فروش اسرارآمیز، یا فروشهای عظیمی که دلیل آنها کمی بعدتر مشخص می‌شود، در بازار ارزدیجیتال عادی‌تر از بازار سهام است. بازار ارزدیجیتال نسبت به بازارهای سنتی، کمی مبهم‌تر باقی خواهد ماند.»

السالوادور در سقوط بیت‌کوین می‌خرد:

اصلاح قیمت بیت‌کوین درست در روزی رخ داد که السالوادور بیت‌کوین را به عنوان یک ارزرسمی پذیرفت. اما در اولین روز، کیف پول دیجیتالی Chivo السالوادور بعد از چند ساعت راه‌اندازی از کار افتاد.

در روز دوشنبه، پیش از پذیرش بیت‌کوین، السالوادور ۴۰۰ بیت‌کوین با ارزش ۲۱ میلیون دلار خریداری کرد. سپس در روز سه‌شنبه و سقوط قیمت، ۱۵۰ بیت‌کوین دیگر خریداری کرد.

حادثه فروش سه‌شنبه، صعود ۷۵ درصدی بیت‌کوین از ماه جولای ۲۰۲۱ را شکست. در تاریخ ارزدیجیتال، ماه سپتامبر هیچگاه ماه خوبی برای بیت‌کوین و دیگر ارزهای بازار نبوده است.

مت مالی رئیس تحلیلگر بازار Miller Tabak، در اینباره به بلومبرگ گفت: «برای من تعجبی ندارد که روند بیت‌کوین پاسخ خوبی به پذیرش السالوادور نداد. اما این بازگشت روند عجیب است، مخصوصا که در اوایل صبح و کمی بعد از انتشار خبر پذیرش اتفاق افتاد. اگر این حادثه در نتیجه یک سرمایه‌گذاری بزرگ یا کار یک شرکت کارگزاری باشد، مشکلی پیش نخواهد آمد. اگر دلیل دیگری وجود داشته باشد، نگرانی بیشتری وجود خواهد داشت.»

منبع: coingape.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا