ارزش بازار بیت‌کوین از مجموع Visa و Mastercard پیشی گرفت!

ترجمه کوین‌گراف به نقل از زی‌کریپتو؛ مشخص شدن قله‌های جدید در پایان هفته پیش طرفداران بیت‌کوین را به وجد آورد. تداوم روند افزایشی بیت‌کوین، ارزش بازار این دارایی را به حجمی بیش از مجموع ارزش بازار Visa و Mastercard رساند.

گردباد بیت‌کوین همچنان ادامه داد:

در زمان نگارش، بیت‌کوین با قیمت ۵۱,۳۵۵ دلار معامله می‌شود. حجم معاملات روزانه ۴۰ میلیارد دلار، و ارزش کل بازار آن ۹۷۷ دلار است، که فاصله کمی تا رسید به ۱ تریلیون دلار دارد. روند صعودی اخیر بیت‌‌کوین هیجانات سرمایه‌گذاران این دارایی را به اوج رسانده، که در نهایت منجر به افزایش ارزش بازار این توکن شد.

ارزش فعلی بازار بیت‌کوین از مجموع ارزش بازار Visa و Mastercard، دو بزرگترین سیستم پرداخت مالی در جهان، فراتر رفت. سهام Visa اکنون ۲۲۵ دلار و سرمایه کل آن ۴۹۳ میلیارد دلار است، در حالی که سهام مستر کارت با ۳۴۰ دلار معامله می‌شود، که ارزش کل بازار آن را به ۳۳۵ میلیارد دلار می‌رساند.

این مسئله، خصوصا بخاطر حجم سرسام‌آور تراکنش‌ها و پردازشهای Visa و Mastercard بسیار چشمگیر است. براساس داده‌های عملکردی Visa، حجم پرداختهای این شرکت در سال گذشته ۱٫۸۷ تریلیون دلار، و Mastercard  در همان سال ۸۳۷ میلیارد دلار بوده است.

استقبال Visa و Mastercard از ارزهای دیجیتالی:

با توجه به محبوبیت روزافزون ارزهای رمزنگاری، زمان تنها مانع برای ورود این تکنولوژی به سیستم‌ عامل‌های پرداختی اصلی است. Mastercard در ماه فوریه با صحبتهای Raj Dhamodharan پیرامون هدف شرکت در «ایجاد امکانات برای بازرگانی و مشاغل برای مبادله ارز دیجیتال»، در مسیر پذیرش رمزارزها قدم برداشت و برخی از پیش‌نیازهای اینکار مانند حفظ حریم خصوصی، امنیت و رعایت مقررات KYC را شناسایی کرد.

سپس، Visa افشا کرد که با ۴۰ پلتفرم ارزهای رمزنگاری از طریق برنامه‌های پرداختی مشارکت خواهد کرد، تا برای مشتریان امکان استفاده از رمزارزها به عنوان ارز رایج را فراهم سازد. این شرکت با اعلام خبر خرید

توکن غیرمثلی CryptoPunk به ارزش ۱۵۰,۰۰۰ دلار، پذیرش ارزهای دیجیتالی را آغاز کرد. کای شفیلد رئیس واحد رمزنگاری Visa، خاطرنشان کرد که برای کمک به شرکای خود، ویزا «نیاز به درک مستقیم زیرساخت‌های موردنیاز برای یک برند جهانی در خرید، ذخیره و استفاده از NFTها» دارد.

چرا این اخبار اهمیت دارند:

صعود بیت‌کوین، گواهی بر استقبال روزافزون سرمایه‌گذاران خرد و نهادی از این دارایی است. درحالی که سیستم‌عاملهای پرداخت سنتی سعی در ترکیب سیستم خود با ارزهای رمزنگاری دارند، ما در انتظار ازدواج تاریخی ارزهای رمزنگاری و اقتصاد سنتی خواهیم بود.

منبع: zycrypto.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا