در چندروز گذشته چه بر سر ریپل آمد

در چندروز گذشته چه بر سر ریپل آمد

اختصاصی کوین گراف – خبر شکایت کمیسیون بورس آمریکا از ریپل موجی از فروش های هیجانی این ارز دیجیتال و به طبع آن ریزش شدید قیمت آن را به همراه داشت. سقوطی که به اعتقاد بسیاری، هدف اصلی این شکایت بود. با همراه باشید تا به بررسی وقایع چند روز گذشته ریپل بپردازیم.

مشکل از طرح شکایت کمیسیون بورس آمریکا (SEC) از ریپل و بنیانگذاران آن شروع شد. شکایتی که به نظر می رسد از مدت ها پیش آماده شده بود تا در بهترین موقعیت علنی شود. در این شکایت، SEC مدعی شده که توکن بومی ریپل در واقع نوعی اوراق بهادار بوده که بدون مجوزهای لازم و صرفاً به منظور ثروتمند کردن صاحبانش به فروش رسیده است.

این ادعا در حالی مطرح می شود که برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل این شرکت سانفرانسیسکویی و بسیاری از صاحبنظران همواره با آن مخالف بوده و توکن XRP رو به عنوان یک ارز به رسمیت می شناسند و مدیرعامل ریپل SEC را به تلاش برای محدودیت نوآوری در آمریکا و همچنین تلاش برای آسیب زدن به ارزهای دیجیتال متهم کرد.

بیشتر بخوانید: هر آنچه لازم است درباره پوزیشن شورت بدانید

گذشته از اتهامات طرفین دعوی، شروع این نزاع به سقوط بی سابقه قیمت ریپل منجر شد. ریپل که در هفته های گذشته رشد امیدوارانه ای را تجربه کرده و تقریباً به ثبات رسیده بود، به ناگهان از ۰.۶۰ دلار سقوط خود را آغاز کرده و حتی تا مرز حمایت ۰.۲۰ دلار هم پیش رفته و درحال حاضر در محدوده ۰.۲۷ دلار به ثباتی نسبی رسیده است.

گذشته از ضررهای فراوان ناشی از این سقوط که بسیاری از معامله گران خرد تاکنون تجربه کرده اند، برخی شرکت های سرمایه گذاری مشترک نامدار مانند Bitwise نیز با پوزیشن های لیکووید شده خود مواجه شدند! ضررهایی که به بی اعتمادی گسترده تر نسبت به این ارز دیجیتال متمرکز منجر شده و به شایعات احتمال حذف XRP از برخی صرافی ها منجمله کوین بیس (Coinbase) بیش از پیش دامن زد.

به طور کلی به سختی می توان نظر داد که مقصر این حجم از آسیب پذیری متمرکز بودن بیش از حد ریپل باشد یا خیر، اما آنچه مسلم است متمرکز بودن در دنیای غیرمتمرکزها کار را برای حمله بزرگترین دشمن صنعت ارزهای دیجیتال آسان تر کرده است. همانطور که گارلینگهاوس، گذشته مقصر بودن یا نبودنش به درستی اظهار کرد: ریپل تنها بهانه است و آمریکا رویای نابودی ماهیت ارزهای دیجیتال را در سر می پروراند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا