توکن‌سوزی SOL؟! قیمت سولانا از مرز ۱۰۰ دلار عبور کرد!

توکن‌سوزی SOL؟! قیمت سولانا از مرز 100 دلار عبور کرد!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌تلگراف؛ معامله‌گران، پس از آنکه سولانا با انتشار خبر «احتراق» در وبسایت خود جامعه ارزدیجیتال را دست انداخت، بیش از پیش به خرید SOL ترغیب شدند. اجرای این مکانیزم جدید اسرارآمیز، روز سه‌شنبه به صورت زنده پخش خواهد شد.

نرخ مبادله‌ی SOL/USDT پس از افزایش ۹٫۳۵ درصدی رکورد روزانه، به بالاترین قیمت تاریخی ۱۰۳٫۰۶ دلاری رسید. این صعود پس از اعلام خبر «احتراق» سولانا اتفاق افتاد. با این حال تیم سولانا اطلاعات کمی در خبر خود ارائه دادند، که منجر به گمانه‌زنی‌های جامعه ارزدیجیتال گشت. معامله‌گران گمان می‌برند که منظور تیم از «احتراق»، همان سوزاندن توکنهای SOL است.

این گمانه‌زنی‌ بعد از پخش تیزر تبلیغاتی سولانا، که دارای یک فندک بنفش بود، مطرح گردید.

ممکن است رویداد «احتراق»، یک توکن‌سوزی SOL نباشد:

به عنوان یک بلاکچین عمومی، سولانا به توکن SOL، بخاطر دو کارکرد اصلی آن وابسته است. این دو کارکرد، یکی استیک‌کردن و دیگری هزینه‌های تراکنش می‌باشد. پروتکل سولانا بخشی از هزینه‌های مبادلات را با محدود نگه داشتن منابع SOL در مقابل ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن SOL صادر شده، می‌سوزاند.

اما سولانا براساس «برنامه تورم ضدتورمی» خود توکن‌های جدید می‌سازد. این امر موجب می‌گردد تا نرخ عرضه SOL، پس از رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی، بصورت دوره‌ای کاهش یابد. سولانا مدعی‌است که قیمت پس از اجرای «نرخ تورم بلندمدت تعیین‌شده» تثبیت خواهد شد.

اما اگر منظور از «احتراق» یک رویداد توکن‌سوزی بود، تبلیغ آن در صفحه اول وبسایت سولانا قرار نمی‌گرفت. زیرا برای رویداد‌های توکن‌سوزی گذشته‌ی سولانا، این چنین تبلیغ نمی‌شد.

تیزر «احتراق» با این تیتر همراه بود: «برای پیشرفت محدودیتی نیست. شما چه چیزی را راه‌اندازی می‌کنید؟» با اعلان دوره تاریخی ۳۱ آگوست تا ۸ اکتبر. این نشان‌ می‌دهد که این رویداد بیشتر ممکن است درباره توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز یا سازندگان NFT باشد.

اما درکل به نظر می‌رسد که «احتراق»، یه کاتالیزور برای بالا نگه‌داشتن قیمت SOL باشد. در روز انتشار خبر یعنی جمعه، قیمت معامله SOL با افزایش ۱۷٫۶۲ درصدی مواجه شد و سپس روز شنبه، بار دیگر ۹٫۲ درصد صعود کرد.

نرخ روند صعودی SOL در روز یکشنبه، قبل از رسیدن به مرز ۱۰۰ دلار، بیش از ۱٫۵ درصد کاهش یافت. اما تداوم این روند SOL را به لیست ارزهای دیجیتال برتر رساند.

 خطرات ارزش‌گذاری زیاد از حد، همچنان ادامه دارد:

روند صعودی SOL، همراه با جان‌گرفتن دوباره بازار ارزدیجیتال پس از سقوط ماه می، آغاز شد. پس از آن، روند صعودی بخاطر جنبه‌های فاندامنتال قوی سولانا، مانند تصمیم صندوق مدیریت دارایی Osprey Fund به راه‌اندازی صندوق سرمایه اختصاصی برای سولانا، افزایش یافت.

هفته گذشته، شبکه‌ی تامین داده در زمان واقعی Pyth اعلام کرد، که از طریق ابزار زنجیره‌ای متقاطع سولانا به نام Wormhole، به بلاکچین اثبات سهام سولانا خواهد پیوست.

پیش از این، سولانا با ساخت توکن‌غیر‌مثلی Degenerate Apges، با موفقیت به دنیای NFTها ورود کرد و توانست ده هزار عکس میمونهای کمیک را تنها در ۸ دقیقه، با ارزش ۹۶ هزار SOL (بیش از ۵۰۹ میلیون دلار) بفروشد.

از طرف دیگر، اندیکاتور RSI نشان می‌دهد که صعود ۳۶۰ درصدی سولانا از پایین‌ترین قیمت تاریخی در ۲۰ جولای یعنی ۲۱٫۹۶ دلار، موجب ارزش‌گذاری زیاد از حد SOL شده است. پس انتظار یک اصلاح قیمت برای این توکن، دور از ذهن نیست.

منبع: cointelegraph.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا