تریدرهای خرد بیت کوین بیشتری خریداری می کنند

تریدرهای خرد بیت کوین بیشتری خریداری می کنند

جی‌پی‌ مورگان: تریدرهای خرد نسبت به مؤسسات بیشتر بیت‌کوین خریداری می‌کنند

تریدرهای خرد از طریق پی‌پل و اسکوئر حجم زیادی بیتکوین خریداری کرده‌اند.

به گزارش کوین‌تلگراف، بر اساس تحقیقات استراتژیست‌های بانک سرمایه‌گذاری برجسته آمریکایی جی‌پی مورگان، تریدرهای خرد برای خرید بیت‌کوین از شرکت‌های اصلی فینتک هجوم آورده‌اند.

تحقیقات جی‌پی مورگان نشان می‌دهد که تریدرهای خرد در سه‌ماهه اخیر بیش از ۱۸۷،۰۰۰ بیت‌کوین از طریق پلتفرم‌های پی‌پل (PayPal) و اسکوئر (Square) خریداری کرده‌اند.

تحلیلگران جی‌پی مورگان تخمین می‌زنند که مؤسسات در این سه‌ماهه ۱۷۳،۰۰۰ BTC خریداری کرده‌اند و سرمایه‌گذاران خرد حتی از مؤسسات نیز پیشی گرفتند.

جی پی مورگان در این تحقیق جریان دارایی‌ها از پلتفرم‌های خرده‌فروشی و سازمانی مانند بورس کالای شیکاگو (CME) و همچنین اطلاعیه‌های خرید بیت‌کوین توسط صندوق‌های کلان را برای حصول یافته‌های خود تجزیه و تحلیل کرده است.

بیشتر بخوانید: ارزش بازار بیت کوین از ۱۰۰ تریلیون فراتر می رود!

اد مویا (Ed Moya) تحلیلگر ارشد بازار در اوآندا کورپ (Oanda Corp)، فعالیت سرمایه‌گذاران خرد را به شبکه‌های اجتماعی، رواج اخیر توکن‌های غیر هم‌‍شکل (NFT) و بسته‌های کمک مالی دولت‌ نسبت داد. او به بلومبرگ گفت:

«اکنون، با فروکش کردن جو سهام‌های باب شده در شبکه ردیت (Reddit) و پدیده‌های نوظهوری مانند ثبت آثار هنری دیجیتال، تریدرهای خرد (که برخی از آنها اکنون چک ۱۴۰۰ دلاری نیز دریافت کرده‌اند) کنترل بازار را در دست گرفته اند.»

وی افزود در حالی که معامله سهام‌های میم بسیاری از تریدرهای خرد را متحمل ضرر کرده بود، اما بیت‌کوین همچنان بسیار صعودی باقی ماند و در طی همه‌گیری به سودآوری آن‌ها منجر شد.

برایان وندیگ (Brian Vendig)، رئیس شرکت مشاوره مالی MJP، اظهار کرد که این تقاضای خرد به دلیل ترس از دست دادن سود (FOMO) به دنبال موج اخیر سرمایه‌گذاری سازمانی در بیت‌کوین ایجاد شده است.

به نظر داده‌های پلتفرم تجمیع داده‌ بازار رمزارزِ گلس‌نود (Glassnode) تأیید می‌کند که سرمایه‌گذاران خرد به طور جد وارد این فضا شده‌اند. گلس‌نود در تاریخ ۱۵ مارس، با اشاره به جهش در رشد خالص نهادها در سال ۲۰۲۱ افزود:

«این یک علامت قوی است از اینکه سرمایه‌گذاران خرد جدید در حال ورود به این فضا هستند.»

ترجمه اختصاصی مجله کوین‌گراف
منبع: www.cointelegraph.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا