نهنگ های اتریوم از فروش خودداری می کنند

نهنگ های اتریوم از فروش خودداری می کنند

هم‌زمان با سرازیر شدن اتر به بخش دیفای، نهنگ‌های اتریوم از فروش خودداری می‌کنند.

طبق گزارش کوین‌تلگراف، در طی چهار هفته اخیر تعداد کیف پول‌های حاوی بیش از ده هزار اتر کاهش اندکی داشته است.

از زمان دست‌یابی اتریوم به سقف قیمتی ۲۰۵۰ دلار در تاریخ ۲۰ فوریه، تعداد آدرس‌های حاوی بیش از ۱۰،۰۰۰ اتر (ETH)، تغییری نکرده است.

در واقع، طبق داده‌های وب‌سایت سانتیمنت (Santiment)، تعداد کیف پول‌های حاوی بیش از ۱۰۰۰۰ اتر (معادل حدود ۱۷٫۷ میلیون دلار طبق قیمت‌های فعلی اتریوم) در طی چهار ماه گذشته تنها ۰٫۹٪ کاهش یافته است. طبق داده‌های این پلتفرم تحلیلی، تعداد کیف پول‌های حاوی ۱۰۰ تا ۱۰۰۰۰ اتر ۷٫۲ درصد افت داشته است.

یکی از دلایل این واگرایی می‌تواند این باشد که آدرس‌های نهنگی ممکن است متعلق به نهادهایی مانند صرافی‌ها، شرکت‌های بزرگ یا صندوق‌های سازمانی باشد که برای اهداف سرمایه‌گذاری خود نیاز به هولد کردن یا قفل کردن اتریوم دارند.

آنتونی ساسانو Anthony Sassano) )، بنیان‌گذار ETHhub در خبرنامه ۱۸ مارس خود خاطرنشان کرد که شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ به طور فزاینده‌ای در حال خرید و هولد کردن اتریوم هستند.

«من همچنین انتظار دارم که بسیاری از شرکت‌های عمومی دیگر در ماه‌های آینده خریدهای اتر خود را اعلام کنند. برخی اتریوم خریداری می‌کنند تا از آن به‌عنوان گس (Gas) استفاده کنند، برخی برای استیکینگ ‌(سهام‌گذاری) در eth2 آن را خریداری می‌کنند و برخی دیگر آن را به‌عنوان یک دارایی ذخیره/SoV وارد ترازنامه خود می‌کنند.»
به نظر می‌رسد آدرس‌های میان‌رده اترهای خود را بیشتر در دیفای (DeFi) سپرده‌گذاری می‌کنند، چنان که اکنون مقدار دارایی‌های قفل شده در پروتکل‌های دیفای به یک سقف تاریخی رسیده است.

طبق آمار ارائه شده توسط شرکت ارائه‌دهنده والت DeFi Debank، حجم اتریوم‌های قفل شده در دیفای به اوج خود یعنی ۹٫۶ میلیون اتر نزدیک است.

این رقم نمایانگر ۸٫۳ درصد از کل عرضه اتریوم بوده و ارزش آن بر اساس قیمت‌های فعلی حدود ۱۷ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. میزان اترهای قفل شده در دیفای برای اولین بار در تاریخ ۱۱ مارس از ۱۰ میلیون توکن عبور کرد.

علاوه بر این، در حال حاضر ۳٫۵۳ میلیون اتر یا ۶٫۳ میلیارد دلار، بر روی زنجیره بیکن‌چین Beacon) (Chain استیک شده است.

این دو عامل به شدت در حفظ سطح قیمت اتریوم که از تاریخ ۹ مارس در حدود ۱۸۰۰ دلار در نوسان بوده، تأثیرگذار بوده است. در زمان نگارش این مقاله، قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته ۱٪ افت کرده و در قیمت ۱،۷۹۰ دلار معامله میشود.

ترجمه اختصاصی مجله کوین‌گراف
منبع: cointelegraph.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا