کوینکس هک شد؛ تاکنون ۳۱ میلیون دلار به سرقت رفته‌است!

Coinex Hackedبه گزارش مجله کوین‌گراف به نقل از دِرکورد؛ صرافی رمزارزی کوینکس تأیید کرده که یک هکر میلیون‌ها دلار رمزارز را در حمله روز سه‌شنبه به سرقت برده‌است. این صرافی «برداشت‌های غیرعادی» را از چندین کیف‌پول که برای نگهداری دارایی‌های پلتفرم استفاده می‌شوند، شناسایی کرد. یک تیم تحقیقاتی چندین تراکنش غیرمجاز شامل مقادیری اتریوم، ترون و پالیگان را کشف کردند.

میزان ضرر و زیان هنوز در حال بررسی است، اما داده‌های بلاکچین جمع‌آوری‌شده توسط چندین شرکت امنیتی رمزارزی نشان می‌دهد که حدود ۳۱ میلیون دلار رمزارز از این پلتفرم به سرقت رفته.است. محققان شرکت امنیتی بلاکچین پِک‌شیلد گفتند که تاکنون حدود ۱۹ میلیون دلار اتریوم، ۱۱٫۵ میلیون دلار ترون و ۲۹۵,۰۰۰ دلار پالیگان از پلتفرم کوینکس تخلیه شده است.

بیشتر بخوانید: هکرها در دهه گذشته بیش از ١١ میلیارد دلار از صرافی‌های متمرکز سرقت کرده‌اند!

کوینکس آدرس‌های کیف‌پول مرتبط با حمله را شناسایی و تفکیک کرده‌است و اکنون در تلاش است تا راه حلی برای آسیب‌دیدگان این حمله معرفی کند. این شرکت همچنین از دیگر صرافی‌های رمزارزی درخواست کرد تا مراقب هرگونه فعالیت مرتبط با آدرس‌های نامبرده باشند.

پس از توقف کوتاهی در حملات در اوایل سال ۲۰۲۳، چندین پلتفرم رمزارزی در ماه‌های اخیر با حوادث مشابه برخورد کرده‌اند. طی سه ماه گذشته چندین شرکت دیگر نیز توسط هکرها مورد سواستفاده قرار گرفته‌اند.

چندین مورد از جدیدترین رویدادها به هکرهای مرتبط با ارتش کره شمالی نسبت داده شده‌است، از جمله هک ۳۵ میلیون دلاری پلتفرم رمزارزی اتمیک‌ و همچنین دو حمله ۲۲ ژوئن که در آن مجرمان سایبری ۶۰ دلار سرقت کردند. گروه هکری لازاروس کره شمالی یکی از محرک‌های اصلی حملات به پلتفرم‌های رمزارزی بوده و از میلیاردها دارایی دیجیتال سرقت‌شده برای حمایت مالی برنامه سلاح‌های هسته‌ای خود استفاده می‌کند.

شرکت تحقیقاتی بلاکچین Chainalysis دریافت که سال ۲۰۲۲، یک سال تبلیغاتی برای هکرهایی بود که شرکت‌های رمزارزی را هدف قرار می‌دادند و در مجموع حدود ۳٫۸ میلیارد دلار از شرکت‌های این حوزه به سرقت رفته‌بود، که در مقایسه با ۳٫۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته‌است.

کوینکس به همه کاربران اطمینان داده که دارایی‌های آن‌ها امن و دست نخورده‌است. طرف‌های آسیب‌دیده برای هر گونه ضرر و زیان ناشی از این نقض ۱۰۰٪ غرامت دریافت خواهند کرد. برای امنیت بیشتر، خدمات واریز و برداشت موقتاً به حالت تعلیق درآمده و پس از بررسی کامل از سر گرفته خواهد شد. این شرکت متعهد شد که در نهایت یک «گزارش جامع» در مورد این حادثه ارائه کند.

منبع: therecord.media

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا