معرفی تامین‌کنند‌گان محبوب ابزارهای تجزیه و تحلیل، برای داده‌های درون زنجیره‌ای:

تامین‌کنند‌گان محبوب ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای

انرژی، زمان و هزینه لازم برای برای راه اندازی یک گره و ذخیره و نگهداری یک نسخه از کل بلاکچین، در توان هیچ فرد یا سازمانی نیست. جمع‌آوری، سازمان‌دهی و تحلیل داده‌های ضبط شده بلاکچین هم کار دشواری است. خوشبختانه طی چند سال گذشته، شرکتهای مختلفی ظهور کردند که داده‌های استخراج‌شده درون و خارج از بلاکچین را طبقه‌بندی کرده و به کاربران ارائه می‌دهند. در این مطلب، بطور خلاصه هشت مورد از تامین کنندگان محبوب داده‌های بلاکچین را به شما معرفی می‌کنیم:

وبسایت Coin Metrics:

هدف کوین متریکز، تاسیس شده در سال ۲۰۱۷، ارائه دانش کافی برای بازار انواع رمزارزها، به سرمایه‌گذاران است. چهار محصول اصلی این وبسایت به شرح زیر است:

۱٫ داده‌های شبکه (مثال؛ ابزارهای تجسم، جریان مبادلات درون زنجیره‌ای، معیارهای عمر رمزارز، پیشینه معاملات)

۲٫ داده‌های بازار شامل اطلاعات ۲۰ صرافی برتر جهان

۳٫ فهرستها

۴٫ داده‌های اشخاص ثالث (مانند فید توئیتر)

تحلیلهای نمودارهای سازنده، قدیمی و مرجع این سایت، کارنامه‌ی آن را کامل می‌کند.

وبسایت Glassnode:

وبسایت مستقر در سوئیس گلاسنود، به دلیل گستردگی و نوآوری در اندیکاتورهای درون زنجیره‌ای، در فضای بلاکچین مشهور است. به لطف رابط کاربری عالی ،استفاده از این پلتفرم آنلاین بسیار آسان است. حتی استفاده از ابزارهای رایگانش هم می‌توان به مجموعه گسترده‌ای از داده دست پیدا کرد.

گلاسنود به طور منظم گزارشهای بر تحلیل درون زنجیره‌ای در وبسایت خود منتشر می‌کند. کاربران می‌توانند در آکادمی رایگان گلاسنود، مفاهیم مختلف تحلیل درون زنجیره‌ای را فرا گیرند.

وبسایت CryptoQuant:

کریپتوکوآنت، یک تحلیلگر داده‌های بلاکچین در سئول است، که تمرکز آن بر بیت‌کوین، اتریوم و دیگر استیبل‌کوینها می‌باشد. داده‌های این وبسایت که از طریق API یا به طور مستقیم در پایتون، R و اکسل در دسترس است، می‌تواند در چهار موضوع زیر طبقه‌بندی ‌شود:

۱٫ داده‌های زنجیره‌ای

۲٫ تبادل داده

۳٫ داده‌های ماینر

۴٫ داده‌های شبکه

وبسایت IntoTheBlock:

اندیکاتورهای بلاکچین در IntoTheBLock به چهار گروه اصلی تقسیم می‌شوند:

۱٫ مالکیت (دیدگاههای با تمرکز بر مالکیت ارائه می‌دهد.)

۲٫ مالی (اطلاعات قیمت را پوشش می‌دهد تا نگرش به سودآوری و ارزش پولی معاملات را گسترده کند.)

۳٫ شبکه (رشد کاربر، الگوهای فعالیت انتقالات، هزینه‌ها)

۴٫ اجتماعی (معیارهای تلگرام و Github)

وبسایت Anyblock:

انی‌بلاک مستقر در آلمان، علاوه بر ارائه داده و ابزارهای تحلیل، خدمات «مشاوره حرفه‌ای» برای پروژه‌های بلاکچین نیز ارائه می‌دهد. اندیکاتورهای منحصر به فرد Anyblock به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که داده‌های بیش از ۲۲ محصول مبتنی بر بیت‌کوین و اتریوم را در زمان آنی، اسکن و کاوش کنند.

وبسایت Xangle:

زانگل با تلفیق داده‌های برون و درون زنجیره‌ای، یک دید کلی و ۳۶۰ درجه بر داراییها رو پروژه‌های بلاکچین ارائه می‌دهد. این آمار در صفحه داشبورد هر پروژه قابل دسترسی است.

وبسایت Dune Analytics:

وبسایت Dune Analytics بیشتر با داده‌های زنجیره‌ای اتریوم سروکار دارد و کاربران را قادر می‌سازد تا به قراردادهای رمزگشایی شده اتریوم دسترسی پیدا کنند و به آنالیز و تجسم آنها در قالب گزارشات و نمودار بپردازند.  وبسایت تجزیه و تحلیل اتریوم، گزارشات و تحلیلهایی از داده‌های موجود در بازار را در اختیار همگان می‌گذارد.

دیگر ارائه‌دهندگان محبوب بلاکچین، Dapp.com، Elementus و Alenthio هستند.

وبسایت Dappradar:

دپرادار بیش از ۳۰۰۰ برنامه غیرمتمرکز (dapps) را در زمان آنی، ردیابی می‌کند. این پلتفرم مرکزی برای دسترسی به رتبه‌بندی محبوبترین برنامه‌های اجرا‌شده بر سیستمهای توزیع‌شده محاسبات است. دپرادار همچنین برای توسعه‌دهندگانی که قصد پیشرفت دارند، امکانات توزیع و تبلیغ برای برنامه‌های غیرمتمرکز جدید فراهم می‌کند.

نکته پایانی:

در دنیایی که داده حکم طلا را دارد و بلاکچین تعیین‌کننده چگونگی نگهداری و انتقال (دیجیتال) ارزش است، ‌نمی‌توان بیش از این اهمیت عملکردهای تحلیلی زنجیره‌ای را انکار کرد. در طی چند سال گذشته بازیکنان زیادی وارد بازی شدند و برای کاربران خود استفاده‌ از اندیکاتورهای تحلیل درون و برون زنجیره‌ای را آسان ساختند. اما طبیعتاً کارایی یا عدم کارایی همه‌ی این اندیکاتورها با مرور زمان مشخص می‌شود. با این وجود، پدیده تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای تا زمان زیادی باقی خواهد ماند و همراه با بالا رفتن پذیرش عموم از فناوری بلاکچین، رشد بیشتری خواهد داشت.

منبع: Blockstar.ch

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا