مجسمه ساتوشی ناکاموتو در کنار مجسمه استیو جابز در بوداپست بنا خواهد شد!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین تلگراف، بوداپست قرار است یک مجسمه برنزی از خالق بیت‌کوین (ساتوشی ناکاماتو) را در اندازه واقعی بنا کند. چهره این مجسمه دارای یک سطح سیقلی و انعکاس‌دهنده است که نماد هویت ناشناخته ساتوشی است.

طبق خبرگزاری محلی «مجارستان امروز»، مجسمه‌سازان رکا گرجلی و تاماس گیلی در حال طراحی این مجسمه هستند و از طرح‌های اولیه‌ای رونمایی کرده‌اند که در آن مجسمه بدون سیما است و یک هودی بیت‌کوین به تن دارد.

نکته جالب توجه اینکه، بالای سر مجسمه یک کلاه هودی است و صورت آن از یک سطح سیقلی انعکاسی ساخته می‌شود تا بینندگان وقتی به مجسمه نگاه می‌کنند، چهره خودشان را مشاهده کنند؛ تأکید بر این ایده که «همه ما ساتوشی هستیم».

گفتنی است، این پروژه توسط آندراس یورفی (András Györfi) از علاقه‌مندان به کریپتو آغاز شد. وی در گفتگو با مجارستان امروز، بر مزایایی که بیت‌کوین و فناوری بلاکچین به جهانیان ارائه می‌دهد تأکید کرد: «بیت‌کوین یک پایگاه داده کارآمد، عادلانه و شفاف است که بی‌اعتمادی بین مردم را از بین می‌برد و می‌تواند جهان را در حوزه‌های بسیاری، از تأمین مواد غذایی گرفته تا کمک‌رسانی، به مکان بهتری تبدیل کند.»

بیشتر بخوانید : ۵ شخصیتی که می توانند ساتوشی ناکاموتو باشند

گفتنی است که، هزینه این پروژه توسط چهار سازمان Mr. Coin، Crypto Academy، Blockchain Hungary Association و Blockchain Budapest تأمین شده است.

این مجسمه قرار است در پارک گرافیسافت (Graphisoft Park) در منطقه ۳ بوداپست برپا شود، جایی که هم‌اکنون مجسمه بنیان‌گذار اپل استیو جابز با یک شلوار جین، یقه خزدار و کفش‌های کتانی قرار دارد. این اثر هنری به‌عنوان ادای احترام به جابز از Graphisoft، یک شرکت نرم‌افزاری مجارستانی که جابز در اواسط دهه ۱۹۸۰ در آن سرمایه‌گذاری کرده بود، سفارش داده شد.

قابل به ذکر است که این اولین بنای عمومی نیست که به گرامی‌داشت فرهنگ کریپتو ساخته شده است؛ در سال ۲۰۱۸، شهر کراج اسلوونی نیز از یک بنای تاریخی بیت‌کوین در مرکز یک دوربرگردان در نزدیکی دادسرای این شهر رونمایی کرد.

این بنای یادبود از یک حلقه فولادی به عرض هفت متر با لوگوی بیت‌کوین در مرکز آن تشکیل شده است. هزینه این پروژه توسط صرافی رمزارزی بیت استمپ (Bitstamp) و شرکت نرم‌افزار بلاکچین ۳fs مستقر در لوکزامبورگ تقبل شد.

به نظر می‌رسد پس از اینکه دولت در تاریخ ۱۱ ماه می از برنامه‌های خود برای کاهش مالیات بر تراکنش‌های رمزارزی از ۳۰٫۵٪ به ۱۵٪ به‌عنوان بخشی از برنامه بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری پرده برداشت، فعالیت مجارستان در کریپتو رو به افزایش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا