ماشینی که موقع پارک کردن رمزارز استخراج میکند!

ترجمه اختصاصی کوین گراف به نقل از کوین تلگراف، کمپانی سازنده خودروهای الکتریکی سبک کانادایی، دایماک، از تولید یک نوع خودروی الکتریکی خبر داده است که می‌تواند هنگام پارک یا شارژ شدن، بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین استخراج کند.

بر اساس اعلامیه این شرکت در تاریخ ۱ ژوئن، خودروی برقی اسپریتوس (Spiritus) قرار است در سال ۲۰۲۳ روانه بازار شود و به یک «پردازنده گرافیکی پیشرو در صنعت استخراج» مجهز خواهد بود. با این حال، فعلاً جزییات زیادی از قابلیت‌های خاص این سخت‌افزار ماینینگ در دسترس نیست.

در این اطلاعیه آمده است: «Daymak Spiritus اولین اتومبیل تاریخ با سخت‌افزار ماینینگ و فناوری کریپتوی برنامه‌ریزی‌شده در رابط کاربری است.»
گفتنی است، هر اسپریتوس یک نود ماینر سازگار با محیط زیست خواهد بود که شامل سخت‌افزار استخراج Daymak Nebular، کیف پول رمزارزی Nebular و قابلیت شارژ خورشیدی است. دایماک اعلام کرده است که بر خلاف سایر وسایل نقلیه، اسپریتوس استهلاک‌پذیر نخواهد بود:

«در حالی که اکثر وسایل نقلیه زمانی که در گاراژ شما پارک هستند در حال استهلاک هستند، Nebula Miner زمانی که اسپریتوس شما در پارکینگ پارک شده است، برای شما درآمدزایی می‌کند.»

اما به‌رغم این شاهکار فناوری، ممکن است استخراج رمزارزهای مختلف با یک ریگ مصرفی در مقیاس کوچک که احتمالاً در یک ماشین نصب می‌شود، غیراقتصادی (یا حداقل غیر سودآور) به نظر برسد.

نکته جالب توجه اینکه، حساب توییتری Documenting Bitcoin به جنبه خنده‌دار استخراج رمزارز با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در این اتومبیل پرداخت و به ۴۳۵۲۰۰ فالوور خود گفت که این «بیهوده، اما شگفت انگیز است».

نکته قابل توجه اینکه، دایماک به تازگی اعلام کرد که سری جدید اتومبیل‌های الکتریکی آن‌ها هنگام شارژ شدن، با انرژی خورشیدی بیت‌کوین استخراج کرده و آنها بیت‌کوین را به‌عنوان پرداخت قبول می‌کنند.

همچنین این شرکت اعلام کرده است که اپلیکیشن Nebula Wallet قابلیت استیکینگ را برای رانندگان فراهم کرده و از «Bitcoin، Ethereum، Doge، Cardano و…» پشتیبانی خواهد کرد. دایماک اکنون در حال پیش‌فروش این اتومبیل‌ها بوده و پرداخت‌های رمزارزی Doge، Ethereum، Cardano و Bitcoin را می‌پذیرد و همچنین «در حال همکاری با انواع صرافی‌ها برای ارائه لیزینگ از طریق رمزارز است.»

قابل به ذکر است که اسپریتوس در یک مدل «لوکس» با قیمت ۱۹۹۹۵ دلار و یک مدل «آلتیمیت» با قیمت ۱۴۹۰۰۰ دلار عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد که تفاوت این مدل‌ها فقط در عملکرد رانندگی مانند حداکثر سرعت و دوام باتری، شارژ بی‌سیم و رنگ سفارشی است و نه قابلیت‌های سخت‌افزاری ماینینگ.

گفتنی است، این اولین بار نیست که یک ماشین به سخت‌افزار ماینینگ رمزارز مجهز می‌شود، فعال حوزه رمزارز سیمون برین (Simon Bryne) در ماه ژانویه یک دستگاه ماینینگ قابل حمل را در خودروی هیبریدی BMW i8 خود نصب کرد. در آن زمان، تخمین زده می‌شد که خودروی برین بتواند سالانه ۱۲۲۰۰۰ دلار سود عاید کند.

رئیس شرکت دایماک آلدو بایوچی (Aldo Baiocchi) اظهار داشت: «ما آینده‌ای را متصور هستیم که در آن عوارض بزرگراه، پارکینگ و … مستقیماً با رمزارز پرداخت شود. قبض‌های آنلاین و بانکداری شما از طریق همان بستر نرم‌افزاری به شکل کریپتو مدیریت و پرداخت می‌شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا