نیمی از سرمایه گذاران تازه کار به دنبال هولد زیر ۱ سال!

بنا بر گزارش پلتفرم تحقیق بازار کاردیفای، با افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به بیت‌کوین طی ماه‌های اخیر، بخش رو به رشدی از تازه واردها ممکن است رمزارزهای خود را طی اولین اصلاح جدی قیمت به فروش برسانند.

به گزارش کریپتونیوز، سهم کاربران جدید از سپرده‌ها بین نوامبر ۲۰۲۰ و فوریه ۲۰۲۱ تقریباً سه برابر شده و بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاران بی‌تجربه می‌خواهند رمزارزهای خود را تا کمتر از ۱۲ ماه هولد کنند.

در این گزارش آمده: با اخبار اخیر در مورد شرکت‌هایی مانند تسلا که در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرد یا پی‌پال و اسکوئر که پرداخت‌های بیت‌کوین را در اپلیکیشن‌های خود پذیرفتند، کاربران جدید در حال ورود به بازار رمزارز هستند: سرمایه‌گذاران جدید اکنون ۴۱.۵% از کل سپرده‌ها را تشکیل می‌دهند، این در حالی است که این رقم در نوامبر ۲۰۲۰ تنها ۱۴.۸% بود.

۳۲.۲% درصد از سرمایه‌گذاران بی‌تجربه رمزارز را راهی برای گسترش دارایی‌های خود در کوتاه‌مدت می‌دانند. با این حال، این گزارش خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه سرمایه‌گذاران بی‌تجربه سود بلندمدت را هدف اصلی خود عنوان می‌کنند، اما ۴۱.۹% از آن‌ها تمایل دارند رمزارزهای خود را برای کمتر از ۱۲ ماه حفظ کنند.

این گزارش می‌افزاید: در طرف مقابل، ۵۹% از سرمایه‌گذاران باتجربه می‌گویند که قصد دارند بیش از ۲ سال رمزارزهای خود را نگه دارند، در حالی که این عدد برای سرمایه‌گذاران بی‌تجربه ۳۰.۷% بوده است.

طبق گفته کاردیفای، واریزی‌ها به حساب‌های رمزارزی در حال افزایش است. حجم واریزی‌ها در ژانویه سال جاری ۲۳ برابر بیشتر از ژانویه ۲۰۱۹ است و متوسط ​​ واریزی در هر ماه از ۴۳۲ دلار در ژانویه ۲۰۱۹ به ۱,۲۱۲ دلار در ژانویه ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

کاربران جدید در حال ورود به بازار رمزارز و تغییر ترکیب سپرده‌ها هستند و حجم زیادی از سرمایه را به بازار تزریق می‌کنند، اما کم‌تجربگی‌ آن‌ها نیز ممکن است بیشتر روی بازار تأثیر بگذارد.

طبق ارقام به دست آمده توسط Cardify:

در نوامبر ۲۰۲۰، فقط ۱۴.۸% از سپرده‌ها متعلق به کاربران جدید بود. اما از فوریه ۲۰۲۱ تاکنون، کاربران جدید ۴۱.۵% درصد از سپرده‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

سهم رمزارزها در پرتفوی سرمایه‌گذاران نیز در حال افزایش است، چنان که در حال حاضر حدود ۱۳% از پرتفوی ​​یک سرمایه‌گذار متوسط را رمزارز تشکیل می‌دهد که نمایانگر یک افزایش قابل توجه از متوسط ​​۳.۸٪ در ژانویه ۲۰۲۰ است.

در همین حال، با وجود سرمایه‌گذاری افراد بیشتر، اکثریت قریب به اتفاق سرمایه‌گذاران رمزارز گفتند که دانش کمی در مورد نحوه کار بازارهای رمزارزی دارند.

کاردیفای نتیجه‌گیری کرد که ۱۱.۳% از سرمایه‌گذاران باتجربه نگران‌اند که قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ به زیر ۲۰,۰۰۰ دلار برسد، در حالی که ۲۰.۶% از سرمایه‌گذاران بی‌تجربه همین حرف را زدند.

ترجمه اختصاصی مجله کوین‌گراف
منبع: Cryptonews.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا