تتر یک میلیارد دلار توکن جدید به شبکه ترون اضافه می‌کند.

گزارش اختصاصی کوین‌گراف به نقل از بی‌این‌کریپتو؛ تتر یکی از بزرگترین صادرکنندگان استیبل‌کوین در جهان، یک میلیارد دلار توکن جدید در شبکه TRON ارائه کرده است.

به گزارش ردیاب نهنگ تراکنشهای بزرگ، در تاریخ ۹ آگوست یک میلیارد توکن تتر ساخته و به شبکه TRON ارسال شده است.

پائولو آردینو مدیر ارشد اطلاعات فناوری تتر، که از اوایل ماه جاری خبر انتشار توکنها را تکذیب کرده بود، سریعاً توضیحاتی داد:

«یک میلیارد دلار توکن در شبکه TRON ارائه می‌شود. توجه کنید که این توکنها صادر‌شده هستند، اما برای انجام تراکنش مجاز نیستند. یعنی این توکنها برای صدور در دوره بعدی‌ افزایش تقاضا و مبادلات زنجیره‌ای ساخته شده‌ اند.»

براساس گزارش تتر برای شفاف‌سازی، در حال حاضر ۳۲ میلیارد دلار در شبکه TRON وجود دارد که این شبکه را به یکی از بزرگترین شبکه‌های استیبل‌کوین تبدیل می‌کند. این شبکه ۱٫۱ میلیارد توکن ساخته‌شده، اما صادر‌نشده دارد.

شبکه TRON در حال حاضر ۵۳٫۵ درصد از کل ۶۲٫۸ میلیارد دلار استیبل‌کوین در گردش را ساپورت می‌کند.

سقوط ناگهانی استیبل‌کوین:

اتریوم دارای از کل شبکه حدود ۴۹ درصد توکن ERC-20  با ارزش ۳۰٫۹ میلیارد دلار دارد. نقدینگی باقی‌مانده بین EOS، Algorand، Liquid، SLP (Bitcoin Cash) و Solana پخش می‌شود. در ماه می، اتریوم از راه‌اندازی بلاکچین Avalanche خبر داد.

منابع در گردش تتر، بعد از شروع ۲۰٫۹ میلیارد دلاری در ابتدای سال، ۲۰۰ درصد افزایش داشته است. این رقم با توجه به رقابت دائمی اتریوم با سه رقیب اصلی خود، شگفت‌انگیز است.

بیشترین افزایش در انتشار استیبل‌کوین توسط Circle انجام شده که عرضه دلاری خود را در سال جاری کمی بیش از ۶۰۰ درصد افزایش داده است.

استیبل‌کوین بایننس، BUSD، رشد بیشتری در میزان عرضه توکن، نسبت به تتر داشته است. در زمان نگارش مقاله، این مبلغ به میزان ۱,۱۳۰ درصد برای یک میلیارد توکن به ارزش ۱۲٫۳ میلیارد دلار بوده است.

چهارمین استیبل‌کوین بزرگ و تنها واحد غیر‌متمرکز یعنی DAI، امسال رشد ۳۸۰ درصدی داشته است. در اولین روز سال ۲۰۲۱، میزان عرضه DAI به ۱٫۱ میلیارد دلار رسید و امروز رکورد ۵٫۵ میلیارد دلاری خود را ثبت کرد.

زمان بازرسی تتر:

کاهش سهم بازار تتر عمدتاً به دلیل ترس از اقدامات حقوقی اخیر است. احتمالاً هزینه بالای گاز اتریوم هم بی‌تاثیر نبوده است.

در اواخر ماه جولای، استوارت هوگنر مشاور عمومی شرکت قول داد که بازرسی «در چند ماه آینده» انجام خواهد شد. منابع مالی تتر شدیداً وابسته به دلار هستند اما طبق گفته هوگنر، شامل داراییهای دیگر مثل نقدینگی، اوراق قرضه، وام‌های تضمینی، ارزهای دیحیتال و سرمایه‌گذاری‌های دیگر نیز می‌شود.

در سال جاری، نگرانی‌های پیرامون حمایت از استیبل‌کوین‌ها به دلیل کاهش منابع در گردش آنها، افزایش یافته است.

منبع: beincrypto.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا