اداره مالیات کره جنوبی به مأمور مالیاتی که ۳۲ میلیون دلار فرار مالیاتی با استفاده از رمزارز را کشف کرد, پاداش داد!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کریپتو نیوز، اداره خدمات مالیاتی کره جنوبی پس از کشف یک سری فرار مالیاتی به ارزش میلیون‌ها دلار با استفاده از رمزارز، خرسند به نظر می‌رسد. این نهاد به مأمور مالیاتی که ۳۲٫۳ میلیون دلار رمزارز مخفی شده را کشف کرد، پاداش داد.

به گفته خوزه ایلبو (Jose Ilbo)، اداره خدمات مالیاتی ملی (NTS) تصمیم گرفته است که یک افسر مالیاتی به نام هوانگ بیونگ-گوانگ (Hwang Byung-gwang) را که موفق به شناسایی محل استقرار چند فراری مالیاتی دانه‌درشت شد، به عنوان «کارمند عالی دولت» معرفی کند.

گفتنی است که آقای هوانگ موفق شد با استفاده از مهارت‌های تحقیقاتی قوی خود، ۳۲٫۳ میلیون دلار فرار مالیاتی را کشف کند و در مراسمی ویژه که در روز گذشته برگزار شد، با مدیران NTS عکس بگیرد.

باید اشاره کرد که فرار مالیاتی در کره جنوبی همچنان ادامه دارد، اما به نظر می‌رسد که پس از تحقیق روی بیش از ۲۴۰۰ فرد در حوزه رمزارز، این پدیده در بیشتر مناطق رو به پایان است. یکی از مناطقی که فرار مالیاتی در آن پیچیده شده است، پایتخت سئول است، جایی که در اوایل سال جاری بیش از ۱۵۰۰ فراری مالیاتی سعی داشتند درآمد خود را از طریق خرید رمزارز و نقد کردن آن‌ها، مخفی نگاه دارند.

قابل به ذکر است که در تاریخ ۲۱ ژوئن، نوبت به استان ثروتمند گیونگی (Gyeonggi) رسید که پیش از آنچه «بزرگ‌ترین مصادره رمزارز برای مالیات‌های پرداخت‌نشده در تاریخ کره» لقب گرفت، از ۱۴۰،۰۰۰ مظنون به فرار مالیاتی تحقیق و تفحص شد.

کیم جی یه( Kim Ji-ye) مدیرکل دفتر عدالت استان گیونگی، در بیانیه مطبوعاتی استان گیونگی که با Cryptonews.com به اشتراک گذاشته شده بود، اظهار نمود:

«ما از نیمه دوم سال گذشته یک تحقیق جامع در مورد دارایی‌های رمزنگاری‌شده متعلق به فراریان مالیاتی را در این استان آغاز کردیم.»

در تحقیقات انجام شده ۴۶٫۷ میلیون دلار توکن از ۱۲،۶۱۳ «فراری مالیاتی» کشف و ضبط شد.

کیم هشدار داد:
«برخی از فراریان مالیاتی از صرافی‌های رمزارزی به عنوان ابزاری برای پنهان کردن دارایی‌های خود و جلوگیری از پرداخت مالیات سوءاستفاده کردند، زیرا این صرافی‌ها شماره ثبت شهروند دارندگان حساب را جمع‌آوری یا ثبت نمی‌کنند. ما برای محافظت از مالیات‌دهندگان مطیع قانون و انجام وظیفه مالیاتی خود، با تحقیق و ردیابی دارایی‌هایی که متهمان مالیاتی ممکن است در میان تب و تاب اخیر ترید رمزارز آن‌ها را پنهان کنند، تمام تلاش خود را خواهیم کرد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا