معاملات صندوق ETF بیت کوین در بازار بورس برزیل و دوبی آغاز شد!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از دی کریپت، برزیل و دبی امروز اولین صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین (ETF) خود را راه‌اندازی کردند. در برزیل، معاملات صندوق ای‌تی‌اف QBTC11 متعلق به شرکت QR Capitala (که در ماه مارس توسط رگولاتورها تائید شد) در بورس اوراق بهادار برزیل (B3) آغاز شد.در همین حال در خاورمیانه، صندوق ای‌تی‌اف بیت‌کوین شرکت مدیریت دارایی کانادایی ۳iQ، معاملات خود را در نزدک دوبی آغاز کرد. این اولین صندوق ETF بیت‌کوین در این منطقه است که در ماه آوریل تائید رگلاتوری را دریافت کرد.

گفتنی است که در برزیل، یک ETF کریپتو که سرمایه‌گذاری در تعدادی از دارایی‌ها (ازجمله بیت‌کوین) را ارائه می‌داد، در ماه آوریل راه‌اندازی شد. QBTC11 اولین صندوق در این منطقه است که فقط شامل بیت‌کوین است.

قابل به ذکر است که پیش از این، ETF های کریپتو فقط در کانادا وجود داشت، جایی که چندین صندوق کریپتو در آن معامله می‌شود. هم‌اکنون از شرکت‌هایی که امیدوارند تأییدیه صندوق ETF بیت‌کوین در امریکا را دریافت کنند، یک لیست بلند بالا وجود دارد.

گفتنی است، ETF یک نوع ابزار سرمایه‌گذاری است که به مردم امکان می‌دهد سهامی را که نماینگر یک دارایی است را خریداری کنند. این دارایی می‌تواند هر چیزی ازجمله ملک، ارز خارجی یا بیت‌کوین باشد.

و اما ETF های کریپتو محبوب هستند زیرا سرمایه‌گذاران با خرید این صندوق‌‌ها که قیمت رمزارزها را ردیابی می‌کنند، دیگر نگران نگه داشتن کیف پول ارز دیجیتال و ذخیره امن آن‌ها نیستند.

و اما QBTC11 برزیل توسط Comissão de Valores Mobiliários (CVM، کمیسیون بورس و اوراق بهادار برزیل) و بورس اوراق بهادار برزیل (B3) تائید شد. صندوق Bitcoin ETF دبی نیز توسط شرکت ۳iQ اداره می‌شود که تقریباً ۱٫۵ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارد. فرد پای (Fred Pye)، مدیرعامل این شرکت، امروز در مصاحبه‌ای با رویترز گفت که اگر این ETF با استقبال روبه رو شود، اندازه آن افزایش خواهد یافت.

باید اشاره کرد که ETF های کریپتو در کانادا تاکنون بسیار محبوب بوده‌اند. هنگامی که اولین صندوق‌ها معاملات خود را در بازار بورس تورنتو در ماه فوریه آغاز کردند، رکورد زدند: صندوق ای‌تی‌اف بیت‌کوین Purpose در اولین روز معاملات به ارزش ۱۶۵ میلیون دلار معامله شد و ۸۰ میلیون دلار آن فقط در یک ساعت اول خرید و فروش شد.

گفتنی است، سرمایه‌گذاران امیدوارند که رگلاتورهای امریکا یک ETF کریپتو را در سال جاری تصویب کنند. SEC به دلیل نگرانی در مورد دست‌کاری بازار، بارها و بارها درخواست‌های ثبت Bitcoin ETF را رد کرده است. در حال حاضر ۹ ETF بیت‌کوین در SEC در دست بررسی است، هرچند این کمیسیون تاکنون تصمیم‌گیری درمورد همه آنها را به تأخیر انداخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا