نحوه استیکینگ در بایننس

نحوه استکینگ در بایننس

در مقالات گذشته با مفهوم استیکینگ و مزایای آن آشنا شدیم. در این مقاله قصد داریم نحوه استیکینگ در بایننس و طریقه کسب درآمد از این روش رابه شما آموزش دهیم.

همانطور که در مقالات پیشین بیان شد اگر شما بخواهید به صورت مستقل و شخصی عملیات استیکینگ را انجام دهید ، نیازمند به حجم قابل توجهی سرمایه ، یک سخت افزار به نسبت قوی و دانش و پشتیبانی لازم ، می باشید.

از آنجا که این موارد در دسترس همه افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال نمی باشد، کمپانی ها و صرافی ها راهکارهای مختلفی را در این خصوص برای کاربران خود در نظر گرفتند. پیشرو در اینگونه خدمات صرافی مبتکر بایننس می باشد که در ادامه مقاله به صورت قدم به قدم نحوه استیکینگ در این صرافی را به شما توضیح می دهیم.

قبل از هر چیز لازم است تا با انواع استیکینگ در بایننس آشنا شویم.

۱_Locked Staking

در این روش از استیکینگ شما ارز دیجیتالی خود را برای یک مدت مشخص (مثلاً ۳۰ روز) در اختیار بایننس قرار می دهید و در ازای آن درصدی مشخص را دریافت می کنید. چنانچه شما تصمیم گرفتید که بنا به هر دلیلی پیش از اتمام قراردادتان با بایننس پول خود را خارج کنید، این امکان وجود داشته و وجه شما به ولت شما باز می گردد، ولی سودی به آن تعلق نمی گیرد.

این روش بیشتر از آنکه برای معامله گران کاربرد داشته باشد، برای سرمایه گذاران مناسب است. اشخاصی که قصد دارند یک ارز مخصوص را برای مدت زمانی طولانی نگهداری کنند، با استفاده از این روش می توانند هنگام نگهداری سود حاصل از آن را نیز دریافت کنند.

۲_ Flexible Staking

اگر بخواهید استیکینگ قفل شونده را به یک حساب پس‌انداز بلند مدت تشبیه کنیم، پس حتما Flexible Staking یک حساب پس انداز کوتاه مدت است. این نوع استیکینگ در واقع یکی از خدمات بایننس به شمار می آید که به تمامی کاربران خود ارائه می‌دهد و سود آن نسبت به روش قبلی کمتر است.

وقتی شما یکی از ارزهای دیجیتالی که در لیست flexible staking بایننس می باشد را خریداری می کنید و در اکانت بایننس خود نگهداری می کنید، این صرافی به شما مانند یک سپرده کوتاه مدت بانکی سود می‌دهد. برای استفاده از این روش نیاز به فعال سازی چیز خاصی نبوده و کلیه این عملیات به صورت خودکار انجام می شود.

۳_ DeFi Staking

دیفای استیکینگ یک تفاوت بزرگ با بقیه روش ها دارد. درواقع شما با دپوی پول خود در این بخش، درحال سرمایه‌گذاری در پروژه های دیفای هستید. در دو روش اول سرمایه شما برای اثبات سهام یا همان استیکینگ مورد استفاده قرار می گرفت و یک سود متغیر و حتمی به شما ارائه می شد. اما در این روش پول شما روی پروژه های مختلف دیفای سرمایه گذاری شده و در صورت عدم موفقیت پروژه ممکن است حتی بخشی از سرمایه شما از بین برود. سود حاصل از این نوع استیکینگ نسبت به بقیه بیشتر بوده ولی همانطور که خود بایننس در ابتدا به شما تأکید می کند باید ریسک بیشتری را نسبت به دو روش اول متحمل شوید.

حال که با انواع استیکینگ در بایننس آشنا شدیم نحوه انجام این کار را با استفاده از اپلیکیشن بایننس به شما آموزش می دهیم:

نکته۱: این آموزش با استفاده از نسخه اندروید تهیه شده و در دیگر پلتفرم ها کمی متفاوت است.

نکته۲: انجام کلیه این امور تنها برای دارندگان اکانت بایننس امکان پذیر می باشد.

ابتدا اپلیکیشن بایننس را باز کرده و در صفحه اصلی مطابق شکل روی دکمه “More” کلیک کنید.

نحوه استکینگ در بایننس

در بخش “Finance” روی گزینه “Staking” کلیک کنید.

آموزش استکینگ در بایننس

در پنجره باز شده مطابق توضیحات قبلی سه گزینه Locked Staking ، Flexible Staking و Defi Staking را مشاهده می کنید. بخش اول مربوط به Locked Staking بوده و در صفحه پایین آن ارزهای ساپورت شده توسط بایننس لیست شده است. هر ارز دارای اطلاعاتی مانند نام، میزان سود در سال، حداقل تعداد مورد نیاز برای استیکینگ و حداقل زمان قفل شدن آن برای پرداخت سود می باشد.

Locked Staking

بعد از انتخاب ارز مورد نظرتان روی گزینه “Stake now” کلیک کنید (در این آموزش ما رمزارز بند را انتخاب کرده ایم).

نحوه استکینگ در بایننس

در صفحه باز شده چند گزینه برای شما به نمایش می آید. اولین مورد گزینه “Type” بوده که نوع استیکینگ را مشخص می کند که در این مورد از نوع قفل شونده یا “Locked” می باشد.

گزینه بعدی زمان مورد نیاز برای قفل شدن پول شما بوده که در ارزهای مختلف دوره ها با یکدیگر متفاوت اند. در گزینه آخر شما میزان ارزی را که میخواهید به این کار اختصاص دهید مشخص می کنید.

Locked Staking

Flexible Staking

بخش بعدی نوبت Flexible Staking می باشد. همانطور که گفته شد این عملیات به صورت خودکار صورت گرفته و در این بخش شما تنها می توانید ارزهای فعلی را که بایننس ساپورت می کند مشاهده کنید. در هر ارز میزان سود دریافتی شما و حداقل ارز مورد نیاز برای آغاز فرایند استیکینگ را به شما نمایش می دهد.

Flexible Staking

DeFi Staking

در نهایت نوبت به گزینه DeFi Staking می رسد. در این بخش هم مانند سایر بخش ها حداقل ارز مورد نیاز برای استیکینگ و درصد سود آن شما نمایش داده می شود. تفاوت بزرگ میان این دو بخش در نوع ارزهای قابل ساپورت می باشد. در زمان نگارش این مقاله شما می توانید ارزهای Bitcoin ، BNB ، BUSD ، USDT و DAI را انتخاب کنید. جلوی نام هر ارز، پروژه مدنظر برای سرمایه گذاری به شما نشان داده خواهد شد.

نحوه استکینگ در بایننس

مانند گزینه Locked Staking با کلیک روی هر ارز می توانید میزان سرمایه و مدت زمانی را که می خواهید آن را به این سرمایه گذاری اختصاص دهید انتخاب کنید.

DeFi Staking

نکته: در DeFi استیکینگ هر دو گزینه Locked و Flexibe فعال بوده و بسته به نوع سرمایه گذاری می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک را انتخاب کنید

در صورت بروز هرگونه مشکل و یا سوال می توانید با پشتیبانی کوین گراف تماس بگیرید.

منبع: Binance Academy

نوشته های مشابه

۴ دیدگاه

    1. در بخش ولت ها گزینه Saving Wallet می توانید ارزهایی که استیک کردید مشاهده کنید. با انتخاب گزینه Early redeem می توانید استیک خود را کنسل کنید

  1. ببخشید من early redeem رو زدم و الان نیم ساعت گذشته و هنوز نیومده داخل کیف پول اسپاتم
    کار دیگه ای هم باید انجام بدم؟

    1. اگر درست این کار انجام داده باشید توی کیف پول Saving شما دیگه نباید ارزی موجود باشد. که در این صورت باید وارد کیف پول اسپات تان بشود. کمی صبر کنید اگر درست نشد با ساپورت بایننس تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا