تا استخراج آخرین بیت کوین چقدر زمان باقی است؟

تا استخراج آخرین بیت کوین چقدر زمان باقی است؟

در خبری که چندی پیش تحت عنوان «تعداد کل بیت کوین های در گردش از هجده میلیون و پانصد هزار واحد گذشت» توسط مجله ما و بسیاری های رسانه های همکار منتشر شد، این سوال برای بسیاری از کاربران به وجود آمد که تا تمام شدن استخراج باقیمانده این کوین ها چقدر زمان مانده است؟ در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با فرآیند کلی این روند تا خروج آخرین واحد بیت کوین آشنا کنیم.

در نگاه اول، استخراج ۱۸,۵۰۰,۰۰۰ واحد بیت کوین در مدت زمان ۱۱ سال این ذهنیت را به وجود می آورد تا اتمام استخراج باقیمانده کوین ها مدت زمان کوتاهی مانده است. اما این ذهنیت کاملاً اشتباه بوده، چراکه هر چه تعداد بیشتری از این سکه ها خارج شوند، خروج باقیمانده آن ها دشوارتر شده و نیاز به صرف زمان و انرژی بیشتری دارند.

اما چرا استخراج به مرور زمان سخت تر می شود؟

تصور کنید از امروز شروع به استخراج طلا در معدنی شخصی کرده اید. طلاهای اولیه که در نزدیکی سطح زمین قرار دارند، براحتی اولین کلنگ ها خارج شده و بدست می آیند. اما درصورت ادامه اینکار متوجه می شوید که برای تخلیه بقیه آن ها، نیاز به حفاری عمیق تری داشته و طبیعتاً انرژی و هزینه بیشتری صرف خواهد کرد.

شبکه بیت کوین دقیقاً همین گونه طراحی شده است. یعنی با خروج هر سکه، خروج سکه بعدی دشوارتر می شود. این سختی به صورت کوچک شدن اندازه هر بلاک تحت عنوان هاوینگ (که از ۵۰ واحد بیت کوین شروع شد و با هر بار نصف شدن هم اکنون به ۶.۲۵ واحد رسیده است) اعمال می گردد. این فرآیند توسط ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین برای کمیابی و حفظ ارزش این رمزارز به وجود آمده است.

و اما سوال اصلی؛ تا خروج آخرین سکه چقدر زمان مانده است؟

اگرچه پاسخ به این سوال به صورت دقیق ممکن نیست، اما کارشناسان با توجه به پیش‌بینی هایی که بر حسب محاسبات و محبوبیت رو به رشد ارزهای دیجیتال کرده اند، زمان وقوع اتفاق را سال ۲۱۴۰ میلادی تخمین می زنند. چه کسی می داند در ۱۲۰ سال باقیمانده، کدام رمزارز پرچم دار خواهد بود، بیت کوین یا گزینه ای جایگزین؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا