سود ماهیانه در دنیای ارزهای دیجیتال

سود ماهیانه در دنیای ارزهای دیجیتال

دریافت سود ماهیانه از جمله خدماتی بوده که مخاطبان زیادی را مخصوصاً در ایران به سمت بانک ها کشانده است. دنیای رمزارزها هم برای اینکه بتواند جایگزین سیستم بانکداری سنتی گردد نیاز دارد تا خدماتی مشابه را به کاربران خود ارائه دهد. در این مقاله قصد داریم تا روش های مختلف دریافت سود در این بازار را مورد بررسی قرار دهیم.

حتما شما هم اگر از علاقه مندان به دنیای رمزارزها باشید با موارد زیادی برخورد داشتید که با وعده پرداخت سود ماهیانه یا حتی لحظه ای قصد دارند شما را برای سرمایه گذاری متقاعد کنند. یکی از مطرح ترین های آنها این روزهای پروژه Bank of Tron بوده که در مقالات پیشین به بررسی این طرح پانزی (کلاهبرداری هرمی) پرداخته ایم. ولی واقعا کدام یک از این پلن ها واقعیست و به کدامیک می توانیم اعتماد کنیم؟

استخراج و استیکینگ

در حال حاضر تنها روش های معتبر و تضمینی که شما می توانید با استفاده از آنها سرمایه خود را زیادتر کنید و به یک درآمد ماهیانه دست پیدا کنید دو روش استخراج و استکینگ هستند. در استخراج شما با تهیه تجهیزات رایانه ای قدرتمند و مشارکت در تأمین امنیت یک بلاک چین مبلغی را (بسته به قدرت دستگاه و ارز انتخابی شما) دریافت می کنید. این سیستم برای ارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم در دسترس بوده و به تازگی طرح هایی قانونی برای دریافت مجوز و سیستم برق صنعتی از طرف دولت ایران تعیین شده است. ولی این سیستم دارای معایبی نیز می باشد.

هزینه تهیه دستگاه های ماینر، نگهداری و پول برق آنها بعلاوه مالیاتی که این روزها از شما بابت استخراج دریافت می شود سبب شده که شما تنها در صورتی بتوانید به سوددهی برسید که سرمایه خیلی زیادی را برای این کار در نظر بگیرید. جدا از مخارج نامبرده شما هزینه اینترنت و اصتحلاک دستگاه ها را نیز باید مد نظر قرار دهید.

استخراج و استیکینگ ارزهای دیجیتال

و اما استکینگ؛

در سیستم استکینگ شما به جای خرید و نگهداری سخت افزارهای قدرتمند استخراج، می توانید این فرایند را با یک کامپیوتر نسبتاً معمولی و یک اینترنت پر سرعت راه ببرید. ولی لازمه این کار تهیه حجم زیادی از ارز مورد نظرتان و لاک کردن آنها در یک ولت می باشد. تعداد ارز خریداری شده برای شما بسته به نوع ارز متفاوت است.

مثلا اگر بخواهید روی بلاکچین تزوس مشغول به این کار شوید، می بایست حداقل مقدار ۱۰ هزار واحد تزوس را در کیف پول خود نگه دارید که در زمان نگارش این مقاله چیزی حدود ۶۰۰ میلیون تومان ارزش دارد! قطعاً این مقدار سرمایه گذاری برای همه قابل انجام نیست.

از آن گذشته راه اندازی استکینگ به صورت مستقل نیز نیازمند دانش کامپیوتری بوده و بسیاری از اشخاص ممکن است نخواهند خود را با این قبیل مسائل درگیر کنند. پس راه حل موجود برای یک سرمایه گذار خرد که می خواهد پس انداز کوچک خود را وارد دنیای رمزارزها بکند و در قبال آن سودی مطمئن دریافت نماید چیست؟

استیکینگ از طریق صرافی های ارز دیجیتال

اینجاست که بسیاری از صرافی ها و بنگاه های اقتصادی معتبر در سراسر دنیا استخرهای استکینگ راه اندازی کرده اند. سیستم استخرهای استکینگ ساده بوده و در واقع به جای آنکه شما یک کامپیوتر را برای استکینگ تهیه و حجم زیادی از ارز مورد نظر خود را در آن دپو کنید، یک بنگاه اقتصادی به نمایندگی از شما این فرایند را انجام می دهد.

این فرایند بدین شکل است که صرافی ارز مورد نیاز برای شروع استیکینگ را بین شما و بقیه کاربران تقسیم کرده و در نهایت به هر کاربر به اندازه سرمایه ای که در اختیار قرار داده سود پرداخت می کند. مثال این کار در دنیای بانک داری سنتی مانند حساب های پس انداز با سود ماهیانه می باشد.

از جمله صرافی های پیشگام در این حوزه که با خیالی آسوده می توان به آن اعتماد کرد، صرافی بایننس بوده که در مقاله “نحوه استیکینگ در بایننس” نحوه انجام این فرایند را به صورت مصور آموزش میدهیم.

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. سلام تو تراست والت که زیر نظر باینانس هست میشه استکینگ کرد ؟
    من مثلا وی چین دارم بهم به ازای هر روز یه ارز دیگه رو بعنوان سود میده ولی نمیدونم جه عرض های دیگه ای این قابلیت رو داره – باینانس متاسفانه با ایران مشکل داره و مسائلی چون vps و عیره هم بدون اشکال نیست و هزینه بر هست

    1. تمام ارزها را خیر ولی ارزهای مطرحی مانند tron و tezos را می توانید در تراست استیک کنید. در آینده حتماْ آموزش نحوه استیکینگ در تراست ولت را در وب سایت قرار می دهیم.
      البته شما با وجود تحریم بایننس هم میتوانید از سیستم استیکینگ آن بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا