ابتلای ترامپ به کرونا و تأثیر آن بر بیت کوین

ابتلای ترامپ به کرونا و تأثیر آن بر بیت کوین

اختصاصی کوین گراف – علیرغم واکنش هیجانی بازارهای جهانی، بیت کوین در میان محدود موارد ایمن باقی مانده و تأثیر زیادی از خبر ابتلای ترامپ و همسرش به کرونا نپذیرفت.

به گزارش مجله کوین گراف به نقل از بیت کوینیست (bitcoinist.com)، در ۲۴ ساعت گذشته، بیت کوین تنها با ۳.۵۲ درصد ریزش به ۱۰,۴۸۹ دلار رسید. این مورد آخرین ریزش هیجانی پس از اتهام به صاحبان صرافی بیتمکس بود.

با این حال که روند نزولی بیت کوین پس مثبت شدن تست کرونا دونالت ترامپ و همسرش ملانیا شدیدتر شد، اما کماکان این ارز دیجیتال و طلا عملکرد مناسب تری به نسبت سایر بازارهای مالی از خود نشان دادند.

و اما ابتلای رئیس جمهور ایالات متحده چه تأثیر احتمالی بر بیت کوین خواهد داشت؟

ماجرا از این قرار است که قدرتمندترین رئیس جمهور جهان، کسی که بارها خطر شیوع این ویروس را به مسخره گرفته بود، خود درحال دسته پنجه نرم کردن با آن است. این موضوع به تنهایی برای تأیید موج دیگری از شیوع کووید ۱۹ در این کشور کافی است.

مورد تأثیرگذار دیگر احتمال اختصاص بودجه کمکی ۲.۲ تریلیون دلاری برای کمک به مبارزه با شیوع مجدد این ویروس در این کشور است، موضوعی که می تواند به عاملی دیگر برای بر هم خوردن نظم بازارهای مالی و به طبع آن ارزهای دیجیتال باشد.

هنوز برای قضاوت اینکه مجموع موارد یاد شده، باعث اعتماد بیشتر سرمایه گذاران به طلا دارایی های دیجیتال می شود یا پول نقد و دارایی های سنتی، کمی زود است. اما آنچه که مسلم است، باید منتظر رفتارهای هیجانی بیشتری در عملکرد بازارها و سرمایه گذاران باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا