با ویتالیک بوترین خالق اتریوم بیشتر آشنا شوید:

با ویتالیک بوترین خالق اتریوم بیشتر آشنا شوید:اکثر علاقمندان ارزدیجیتال با نام ویتالیک بوترین آشنا هستند، چرا که او یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، دومین رمزارز برتر جهان است.
وی در روسیه بدنیا آمد و هنگامی که ۶ سالش بود با خانواده اش به کانادا مهاجرت کرد. علاقه او به ریاضیات و برنامه‌نویسی از کودکی مشهود بود.
بوترین در سن ۱۷ سالگی برای مجله ی بیت‌کوین مقاله می‌نوشت و طی حضورش در آنجا به شهرت رسید. حتی توانست با افراد مشهوری مانند «جد مک‌کالب» مدیر ارشد Ripple آشنا شود.
این آشنایی به استخدام بوترین در شرکت Ripple منجر شد، اما بدلیل عدم صدور ویزای آمریکا برای بوترین، همکاری آنها بهم خورد.

ویتالیک بوترین در سال ۲۰۱۳ وایت‌پیپر «اتریوم»، یک بلاکچین غیرمتمرکز و منبع باز با قابلیت قراردادهای هوشمند، را منتشر کرد. این مقاله بلافاصله پس از انتشار، مورد توجه بسیاری قرار گرفت و بلاخره در اواسط سال ۲۰۱۵، شبکه بلاکچین اتریوم با میزان عرضه اولیه ۷۲ میلیون رمزارز، راه‌اندازی شد.

سال ۲۰۲۰ برای ویتالیک بوترین:

با ویتالیک بوترین خالق اتریوم بیشتر آشنا شوید: در ماه فوریه بوترین در کنفرانسی عمومی مفصلاً به موضوع اتقای اتریوم به فریم‌ورک اتریوم ۲٫۰ و شرح پروتکل جدیدی مانند اثبات سهام و دیتابیس Sharding پرداخت.
هنگامی که پروژه در اواسط سال ۲۰۲۰ با مشکلات مختلفی به ویژه در رابطه با افزایش قیمت گاز اتریوم مواجه شد، او با آغوش باز از انتقادات استقبال کرد.
بوترین حتی معترف شد که چگونه توسعه دهندگان شبکه اتریوم، جنبه‌های فنی مشکلات مختلف شبکه را دست کم گرفتند.

بوترین در سال ۲۰۲۱:

با ویتالیک بوترین خالق اتریوم بیشتر آشنا شوید:در دنیای فعلی که بلاک‌چین و رمزارزها می‌توانند به تمام صنایع مانند بهداشت عمومی، رسانه‌های ارتباطی و… نظم و شفافیت ببخشند، اتریوم توانست مورد استقبال زیادی قرار گیرد.
اتریوم توانست از۲۰۲۱ نقش مهمی درانقلاب تکنولوژی و فناوری بلاکچین ایفا کند. از سال ۲۰۲۰ تاکنون، تعداد برنامه‌های مالی غیرمتمرکر (DeFi) مبتنی بر اکوسیستم اتریوم بیش از ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.
علاوه بر این، حجم کل تراکنش‌ها در پلتفرم‌های مختلف DeFi در سال ۲۰۱۹ به ۱۱ میلیارد، و در سال ۲۰۲۰ به ۲۵۶ میلیارد افزایش یافت.
بوترین امیدوار است که راه‌حل‌های ساده‌ و موثر بلاکچین‌های عمومی مانند بیت‌کوین و اتریوم، رفته رفته بیشتر مورد پذیرش عموم قرار گیرد.

منبع: Cointelegraph.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا