ماکسین واترز! نماینده مجلس آمریکا از تشکیل کارگروه برای مطالعه رمزارزها خبر داد!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کریپتو‌ پوتیتو، در آخرین جلسه استماع کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات‌متحده، نماینده مجلس ماکسین واترز (D) از تشکیل یک کارگروه با هدف مطالعه و قانون‌گذاری صنعت رمزنگاری خبر داد.

«با رشد تصاعدی رمزارزها، من یک کارگروه متشکل از اعضای دموکرات را سازماندهی کرده‌ام تا با قانون‌گذاران و کارشناسان برای بررسی عمیق این صنعت کمتر درک شده و نظارت‌نشده همکاری داشته باشند. امروز ما این بحث را با بررسی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی که توسط دولت‌های سراسر جهان منتشر می‌شوند و بانک فدرال نیز به طور فعال در حال بررسی آن است، ادامه می‌دهیم.»
گفتنی است که CBDC ها و رمزارزها قبل از قانون گذاری به مطالعه بیشتری نیاز دارند!!
واترز توضیح داد که CBDC ها توانایی بهبود سیستم مالی کشور را از طریق نوآوری در فناوری دارند اما تأکید کرد که برای تفکیک آنها از رمزارزهای رایج به مطالعه عمیق این موضوع نیاز است.

نکته قابل ملاحظه اینکه، واترز مدت‌هاست که یک شک‌گرا در کریپتو بوده و از نفوذ خود برای کاهش سرعت پیشرفت دولت قبلی در این مورد استفاده کرده است. واترز در اواخر سال ۲۰۲۰ پس از پیروزی جو بایدن، با امضای نامه‌ای به رئیس‌جمهور جدید خواستار لغو مقررات صادرشده توسط دفتر نظارت بر ارز (OCC) مبنی بر قانون‌گذاری بانک‌ها و روابط آنها با رمزارزها و استیبل‌کوین‌ها شد.

به ادعای واترز، OCC در صدور بخشنامه‌های خود از اختیارات خود فراتر رفته بود و به بانک‌ها اجازه می‌داد استیبل‌کوین‌ها را در ذخایر خود نگه دارند. درخواست وی بر اختیار OCC برای اعطای مجوزهای بانکی به کسب‌وکارهای رمزنگاری نیز تأثیر گذاشت.

واتر اعلام نکرد که اعضای دیگر این کارگروه ویژه چه کسانی هستند و یا با کدام نهادها همکاری می‌کنند.

دو روی یک سکه:
وقتی صحبت از مقررات رمزارزها می‌شود، مواضع سیاست‌گذاران ایالات‌متحده در تضاد است. SEC به تازگی رمزارزها را از دستور کار خود برای سه ماهه بعدی خارج کرده است که نشان می‌دهد که هیچ نگرانی عمده‌ای در مورد قانون‌گذاری این فضا وجود ندارد.

با این حال، چشم انداز در بین قانون‌گذاران در حال تغییر است. در حالی که برخی صداهای طرفدار رمزارز همچون سینتیا لومیس (Cynthia Lummis)، در مجلس سنا شنیده می‌شود، شخصیت‌های تأثیرگذاری نیز وجود دارند که چندان موافق دنیای غیرمتمرکز رمزارزها نیستند.

قابل به ذکر است که علاوه بر واترز، سناتورها الیزابت وارن (Elizabeth Warren) و روی بلانت (Roy Blunt) اخیراً با انتقاد از کریپتو، هشدار دادند رمزارزها نقشی حیاتی در رونق حملات باج افزار دارند و همچنین به بدتر شدن بحران تغییرات اقلیمی کمک می‌کنند.

همچنین باید اشاره کرد که ایالات‌متحده در تلاش است تا طراحی و پیاده‌سازی دلار دیجیتال احتمالی خود را پیش ببرد. این پروژه هنوز شتاب نگرفته است، اما به طور کامل کنار گذاشته نشده است.

باید گفت که بیشترین انگیزه برای رشد این صنعت در پیشرفت چین در این زمینه است. در حقیقت، هم اکنون کارگروه هایی در چین تشکیل شده است تا تأثیراتی که DCEP، ارز دیجیتال چین پس از پیاده‌سازی خواهد داشت، را بررسی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا