علیرغم وجود چالش‌های امنیتی، استیبل‌کوین پی‌پال راه‌اندازی شد!

PayPal USDبه گزارش مجله کوین‌گراف به نقل از یوتودی؛ پی‌پال، پلتفرم پرداخت محبوب که مستقر در سن‌خوزه در ایالت کالیفرنیا است، راه‌اندازی استیبل‌کوین خود با نام PayPal USD (به اختصار PYUSD) را اعلام کرد. این مهم‌ترین گام این شرکت در راستای فعالیتش در ارزهای دیجیتال از زمان ورود اولیه‌اش در سال ۲۰۲۰ است. PYUSD به دلار آمریکا متصل است و توسط Paxos Trust منتشر می‌شود و انتظار می‌رود به دلیل پایگاه کاربران گسترده پی‌پال، استفاده از پرداخت‌های رمزارزی را به‌خوبی ترویج کند.

بااین‌حال، برخی در جامعه ارزهای دیجیتال نگرانی‌هایی را در مورد یک مسئله امنیتی بالقوه مطرح کردند؛ نقش «محافظت از دارایی» در سیستم PYUSD که طبق گزارش‌ها قابلیت مسدود کردن و حذف موجودی افراد را دارد! برخی از کاربران تنش‌های بین سیستم‌های مالی متمرکز سنتی و اخلاق غیرمتمرکز بسیاری از ارزهای دیجیتال را برجسته کردند.

دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری ریپل، با ارائه شفافیت به این نگرانی‌ها پاسخ داد. او تأکید کرد که جنبه متمرکز واقعی PYUSD در این است که ارزش آن مشروط به تعهد قانونی پی‌پال برای مبادله آن با دلار است. این ویژگی امنیتی بحث‌برانگیز برای اطمینان از این موضوع است که کاربران بی‌گناه ناخودآگاه توکن‌هایی را دریافت نمی‌کنند که پی‌پال از نظر قانونی موظف به بازخرید آنها نیست.

شوارتز مزایای بالقوه این ویژگی PYUSD را برجسته کرد که به کاربران اجازه می‌دهد انعطاف‌پذیری بیشتری در انتقال دارایی‌ها بدون وابستگی صرفاً به زیرساخت‌های مالی سنتی داشته باشند. با توجه به اینکه پایگاه کاربران پی‌پال بسیار گسترده است، انتظار می‌رود معرفی PYUSD استفاده از رمزارز را در پرداخت‌های واقعی و روزمره بیش از پیش ترویج کند.

منبع: u.today

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا