تحلیلگران بازار می‌گویند: آیا بیت‌کوین به ۳٠ هزار دلار می‌رسد؟

آیا بیت‌کوین به ۳٠ هزار دلار می‌رسد؟

گزارش مجله کوین‌گراف؛ درگیری میان روسیه و اوکراین وضعیت بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده و هر خبر جدید بر روند قیمت دارایی‌های برتر تاثیر می‌گذارد. در چنین شرایطی پیش‌بینی مسیر بعدی بیت‌کوین دشوارتر شده و اختلاف نظر تحلیلگران بازار رمزارز حتی نسبت به قبل بیشتر شده است. حال بیایید به پیش‌بینی‌های محبوب‌ترین تحلیلگران رمزارز نگاهی بیاندازیم.

قیمت بیت‌کوین و بازار رمزارز با انتشار اخبار جنگ روسیه و اوکراین متحمل ضررهای زیادی شدند. در شروع جنگ، بیت‌کوین بار دیگر به سطح سی هزار دلاری سقوط کرد و اکثر آلت‌کوین‌های محبوب بازار بیش از ۵۰ درصد از رکوردهای تاریخی خود فاصله گرفتند. بسیاری از تحلیلگران ارزدیجیتال بر این باورند که بیت‌کوین بار دیگر پایین‌ترین سطح قبلی یعنی ۲۹ هزار دلار را مجددا آزمایش خواهد کرد.

اما اخبار مبنی بر همراهی آمریکا و متحدانش در تحریم‌ روسیه و نقش رمزارزها برای ارسال آسان کمک‌های مالی به اوکراینی‌ها، احساسات بازار را تغییر داده است. در نتیجه قیمت بیت‌کوین پس از سقوط، در دو روز گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: آموزش بازی Splinterlands و شیوه کسب درآمد از آن

تحلیلگر محبوب رمزارز Credible Crypto بار دیگر در توییتر سناریو بیت‌کوین سی هزار دلاری را مطرح کرد. قیمت بیت‌کوین دارای منطقه عرضه بزرگی در محدوده قیمت ۴۵ تا ۴۸ هزار دلار است و به احتمال زیاد قوی‌ترین مقاومت را دارد. طبق تحلیل او، این سناریو بسیار بعید است، زیرا بیت‌کوین قبلاً به راحتی از سطوح مقاومتی ۴۲ تا ۴۳ هزار دلاری عقب‌نشینی کرده است.

تحلیلگر Credible Crypto در توییتر خود نوشت: «وقتی قیمت بیت‌کوین مجبور شود دوباره محدوده ۳۰ هزار دلار را آزمایش کند، احتمالاً در گذر از محدوده ۴۵ تا ۴۸ هزار دلاری هم به مشکل می‌خورد. اما در صورت بازپس‌گیری موفقیت‌آمیز مقاومت ۴۵ دلاری، این سطح می‌تواند به عنوان سطح پشتیبان عمل کند که منجر به ثبت رکورد تاریخی جدیدی شود.»

بنابراین، در آینده بر سر بازار رمزارز چه خواهد آمد؟ بسیاری از تحلیلگران معتقدند که دو سناریو برای مسیر بعدی بیت‌کوین محتمل است. در سناریو اول، بیت‌کوین به سطوح پایین‌تر عقب‌نشینی می‌کند و محدوده قیمتی ۳۸ تا ۴۰ هزار دلار را مجددا آزمایش می‌کند. در سناریوی دوم، قیمت در واقع از مقاومت محلی ۴۵ هزار دلاری خارج شده و به سمت رکورد تاریخی جدید حرکت می‌کند.

اما در خلاصه، هر عقب‌نشینی به زیر سطح ۳۸ هزار دلار، ممکن است منجر به سقوط بیشتر و آزمایش مجدد سطح ۳۰ هزار دلاری گردد. در صورت پایداری بیت‌کوین تا سطح ۳۸ هزار دلار، ممکن است به زودی شاهد ثبت رکوردهای تاریخی جدید باشیم.

منبع: Coingape.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا