عملکرد منفی سهام رابین‌هود در نزدک، آیا دوج‌کوین می‌تواند رابین‌هود را نجات دهد؟

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کریپتواسلیت، سهام رابین‌هود در روز پنجشنبه عملکرد نامطلوبی از خود به نمایش گذاشت و در آغاز به کار بازار خود، که نشان‌دهنده تقاضای پایین سرمایه‌گذاران بود، به شدت افت پیدا کرد.

سهام رابین هود:

در پایان معاملات نیویورک، سهام هود ۸٫۵ درصد پایین‌تر بسته شد و پیش از آن تا ۱۲ درصد افت کرده بود.

این اپلیکیشن معاملاتیِ بدون کارمزد، در اوایل سال جاری شهرت زیادی پیدا کرد. در تب سهام‌ میم‌کوینها و زمانی که بسیاری از کشورها در قرنطینه بودند، شمار بی‌سابقه‌ای از تریدرهای جوان و «غیرحرفه‌ای» به این اپلیکیشن روی آوردند.

قابل به ذکر است که رابین‌هود «فرم S1» خود را در ابتدای ماه جولای ثبت کرد و برای اولین بار در این تاریخ بود که اطلاعات مالی خود را افشا کرد.

آمارهای پرونده نشان می‌دهد که در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰، کل درآمد این پلتفرم ۹۵۹ میلیون دلار بوده است. این رقم حاکی از یک رشد چشمگیر ۲۴۵ درصدی، نسبت به سال قبل (۲۷۸ میلیون دلار) است. درآمد خالص این پلتفرم ۷ میلیون دلار، در مقابل ۱۰۷ میلیون دلار ضرر برای روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ بوده است.

همچنین داده‌های ماهانه کاربران فعال این اپلیکیشن نیز روند بسیار خوبی داشته است. در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱، شمار این کاربران ۱۷٫۷ میلیون نفر بود، در حالی که این رقم در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ تنها ۸٫۶ میلیون نفر بود.

با این حال، این شرکت اعتراف کرد که در آن زمان سرمایه‌گذاری‌ها عمدتاً روی دوج‌کوین Dogecoin)) بوده و ۳۴ درصد از درآمد حاصل از تراکنش‌های رمزارزی آن (برای تجارت «کریپتو») از این توکن میم به دست آمد. آنها هشدار دادند که اگر تقاضای DOGE کاهش یابد و چیزی جایگزین آن نشود، تاثیر منفی بر درآمد آنها خواهد گذاشت.

شرکت رابین‌هود در اینباره گفته است: «اگر تقاضا برای تراکنش‌های دوج‌کوین کاهش یابد و با تقاضای جدید برای دیگر رمزارزهای موجود در پلتفرم ما جایگزین نشود، ممکن است بر وضعیت تجاری، وضعیت مالی و عملیات ما تأثیر منفی بگذارد.»

آیا دوج‌کوین ناجی رابین‌هود خواهد بود؟

متأسفانه، قیمت Dogecoin پس از اوج خود در ماه می، افت داشته است. از آن زمان تاکنون، قیمت این میم‌کوین جنجال برانگیز ۷۴ درصد کاهش یافته است و ناتوانی آن در شکستن میانگین متحرک (MA) 50 روزه نشان می‌دهد که در حال حاضر توجه خریداران از دوج‌کوین منحرف شده است.

پس از اینکه زنجیره‌ای از چهره‌های برجسته دنیای ارزهای دیجیتال، زنگ خطر را برای دوج‌کوین به دلیل فاندامنتال‌های ضعیف آن به صدا در آورده‌اند، این سؤال به وجود می‌آید که آیا میم‌ها به تنهایی می‌توانند دوج‌کوین را به وضعیت قبلی خود بازگردانند یا خیر.

کریس لارسن (Chris Larsen)، رئیس ریپل این‌طور فکر نمی‌کند. او اخیراً سرمایه‌گذاری در DOGE را به قمار تشبیه کرد.

این شرکت قبلاً اشاره کرده بود که به دنبال ارزی جایگزین برای دوج‌کوین است. تاکنون، هیچ رمزارزی ظاهر نشده که به عملکرد دوج‌کوین در اوایل سال جاری حتی نزدیک شده باشد. نزدیک‌ترین رقیب آن، شیبا اینو (Shiba Inu)، تقریباً روند رنج دارد.

اگرچه رابین‌هود مدعی‌است که از افت قیمت دوج‌کوین ضرر زیادی دیده است، اما باید به این نکته توجه کنیم که رمزارزها تنها ۱۷ درصد از درآمد کل این پلتفرم را تشکیل می‌دهند.

مسئله بزرگتر این است که آیا این شرکت می‌تواند از بررسی نظارتی که در پیش است در امان بمانند یا خیر. رابین‌هود در مورد نحوه مدیریت سهام  GameStop/AMCو تبدیل بازار معاملات به بازی، نیز بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است.

منبع: cryptoslate.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا