کنگره آمریکا لایحه‌ای برای نظارت بر بازار داراییهای دیجیتالی ارائه کرد.

ترجمه کوین‌گراف به نقل از کریپتو‌نومیکز؛ نماینده کنگره‌ی آمریکا دان بِیِر، روز چهارشنبه لایحه‌ای چند بخشی برای نظم‌بخشیدن به بازار داراییهای دیجیتالی ارائه کرد. این لایحه که «ساختار بازار داراییهای دیجیتالی و قانون حمایت از سرمایه‌گذاران» نام دارد، به دنبال افزایش حمایت از کاربران و زمینه‌سازی برای نوآوری بیشتر در صنعت رمزارزها است. در صورت تصویب این لایحه، خزانه‌داری آمریکا در چهارچوب قانون جدیدی به نام CFTC، قدرت نظارت بر داراییهای رمزنگاری شده و اجازه ممنوع‌کردن برخی استیبل کوینهای مبتنی بر ارزهای فیات را به دست خواهد آورد.

نماینده کنگره آمریکا لایحه تنظیم داراییهای دیجیتالی را معرفی کرد:

به گفته نماینده کنگره بیر، آینده داراییهای دیجیتالی بسیار نویدبخش است، اما ساختار کنونی بازار و نبود نگاه نظارتی بر آنها، سرمایه‌گذاری در این داراییها را مخاطره‌آمیز می‌کند. بیر گفت: «مالکان داراییهای دیجیتالی سالهاست که بطور گسترده مورد تقلب، سرقت و دستکاری بازار قرار گرفته‌اند.»

در حال حاضر بنا بر تخمین بیر، در بازار ۱۱ هزار توکن رمزارز، با مجموع کل بازار ۱٫۵ تریلیون دلار وجود دارد، و بطور متوسط بین ۲۰ تا ۴۶ میلیون آمریکایی دارای بیت کوین یا دیگر دارایی دیجیتالی هستند. بسیاری از این سرمایه‌گذاران دائمی، مورد هدف نقشه‌های کلاهبرداری، هک شدن پلتفرمهای معاملاتی، دستکاری و سرقت قرار گرفته‌اند.

وی افزود که لایحه پیشنهادی او باعث می‌شود که راه طولانیِ به‌روز کردن قوانین کنونی و ایجاد «حفاظت اولیه» برای مالکان و سرمایه‌گذاران رمزارزها آغاز شود.

برای رفع این مشکلات بیر پیشنهاد می‌کند که اوراق بهادار داراییهای دیجیتالی باید توسط کمیسیون بورس اوراق بهادار (SEC) نظارت و کنترل ‌شود و توکن‌ها باید توسط کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) اداره گردند. علاوه بر این او از بانک «فدرال رزرو» می‌خواهد در انتشار «دلار دیجیتال» صراحت داشته باشد و روشن کند که استیبل کوینهای بر پایه دلار، ارز قانونی آمریکا نیستند. این لایحه شامل دیگر اقداماتی است تا از «سو‌استفاده‌ از رمزارزها در پولشویی و سایر فعالیتهای غیر قانونی» جلوگیری کنند.

ضرورت نظارت بر بازار ارزهای دیجیتال:

نماینده کنگره بیر اولین قانونگذار نیست که خواستار نظارت بر صنعت ارزهای دیجیتال شده است. قانونگذاران بسیاری به نقش رمزارزها در افزایش اخیر حملات باج افزارها و استفاده از داراییهای دیجیتالی در تسهیل قانون‌شکنی اشاره کرده‌اند. حادثه خط لوله مستعمرات هنوز در خاطر نهادهای نظارتی مانده است. لایحه بیر همچنین به حمله‌ای اشاره کرد که باعث شده بود تا انتقال محصولات نفتی به بخشی از آمریکا برای چند روز قطع شود.

در لایحه آمده است: «در ماه می ۲۰۲۱، سیستم کامپیوتری خط لوله مستعمرات، که بنزین بیشتر مناطق شرقی ایالات متحده را منتقل می‌کند، هک شد، و مجبور شدند تا ۴٫۴ میلیون دلار باج با بیت کوین بپردازند، که نشان می‌دهد در حال حاضر این ارز برای حمله باج‌افزاری ترجیح داده می‌شود.»

الیزابت وارن سناتور دموکرات هم چندین بار حمایت خود را از قانونگذاری برای نظارت بر داراییهای دیجیتالی اعلام کرده است. تنها دو روز پیش، او به شبکه CNBC گفت: «قانونگذاران باید تا قبل از نابودی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران کوچک اقدام کنند.»

بدیهی است که درحال حاضر اجرای قوانین نظارتی یک نیاز است. با این حال وسعت و استحکام هر چهارچوب پیشنهادی میتواند سرنوشت بازار را، برای خوب یا بد، تغییر دهد.

منبع: cryptoknowmics.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا