رسیدن بیت کوین به رقم ۴۲ هزار دلاری، پس از شروع خرید موسسه مدیریت دارایی GoldenTree

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌گیپ؛ روز به روز موسسات بیشتری به بازار خرید و فروش بیت کوین وارد می‌شوند. تنها دو روز پس از آنکه غول بانکی State Street اعلام کرد که پس از این برای ارزهای دیجیتال خدمات ارائه می‌دهد، موسسه مدیریت دارایی GoldenTree نیز از سرمایه‌گذاری خود در بزرگترین رمزارز جهان خبر داد.

در نتیجه این اتفاقات، قیمت بیت کوین امروز پنج درصد افزایش یافته و به ۴۲ هزار دلار نزدیک می‌شود. در زمان نوشتن این مقاله، بیت کوین با قیمت ۴۱,۹۳۲ دلار و با ارزش کل ۷۸۷ میلیارد دلار در بازار معامله می‌شود. همزمان خروج بیت کوین از بازار و فعالیت در شبکه بلاکچین بیت کوین نیز افزایش یافته است.

استیون تانانبام، مدیر سرمایه‌گذاری GoldenTree گفت که اینکار مسلما حرکت بزرگی برای این شرکتِ متمرکز بر اعتبارات است. برای بار اول The Street گزارش کرد:

به گفته دو منبع ناشناس آگاه؛ شرکت نیویورکی GoldenTree برای تنوع بخشیدن و گسترده‌تر کردن استراتژیهای مالیهای خود، اقدام به خرید بیت کوین کرده است.

ورود بزرگترین بازیکنان دنیای سرمایه‌گذاری به جامعه بیت کوین کمک می‌کند تا در ثبات بازار و در نوسانهای آن، امید خود را زنده نگه دارند.

افزایش علاقه موسسات و نهادهای مختلف به بیت کوین:

در نتیجه رشد نظارتی بر محیط ارزهای دیجیتال، امید موسسات نیز به ماندگاری بیت کوین بیشتر شده است.  علاوه بر این، با نگاهی به رشد کنونی جهانی، می‌بینیم که تورم، که در دوران نقاحت پس از همه‌گیری کرونا قرار دارد، به اوج خود رسیده است.

بنابراین، این موسسات به دنبال منابع مالی بیشتری هستند تا بتوانند تاثیر تورم را کاهش دهند. با نگاهی به عملکرد بیت کوین و سایر رمزارزها به نظر می‌رسد که راه‌حل این موسسات درست است. بیت کوین طی دهه گذشته، بیش از ۲۰۰ درصد بازدهی مرکب داشته است.

اکنون میزان مشارکت موسسات مختلف در داراییهای رمزارزی بیشتر شده است. موسسات تاکنون حدود ۱ الی ۵ درصد از درآمد اضافی خود را، در بیت کوین یا دیگر داراییهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

شرکت اطلاعات تجاری MicroStrategy در سال گذشته حجم زیادی بیت کوین خرید و حالا بیش از ۱۰۰ هزار بیت کوین در ترازنامه خود ذخیره دارد. پس از آشکار شدن نتایج بازار ارزهای دیجیتال در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، این شرکت اعلام کرد که به سرمایه‌گذاری‌ در بیت کوین ادامه خواهد داد.

آلمان قانونی را تصویب کرده است که به موسسات اجازه می‌دهد تا ۲۰ درصد از داراییهای خود را در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. این قانون از ۲ آگوست هفته آینده اجرایی می‌شود.  بنابراین در هفته‌های آینده بیشتر شاهد چنین اخباری خواهیم بود.

منبع: Coingape.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا