سه راه برای کسب سود بیت‌کوین از طریق استخراج ابری و استیک

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌تلگراف؛ روند بیت‌کوین پس از بهبود سریع، حالا به بالاتر از ۴۶ هزار دلار رسیده و انتظار را برای قیمت صد هزار دلاری در پایان سال بیشتر کرده است. نرخ هش بیت‌کوین علائم خوبی از بهبود دارد، که نشان می‌دهد تاثیرات اقدامات دولت چین بر صنعت استخراج بیت‌کوین در حال محوشدن است.

یکی از مزایای سرکوب چین این بود که موانع ورود به فضای استخراج بیت‌کوین را کاهش داد، که این امر می‌تواند تاثیر مثبتی هم بر بازارهای گاوی و  هم بر بازارهای خرسی بگذارد.

استخراج بیت‌کوین یکی از معدود روش‌هایی است که سرمایه‌گذاران از طریق آن می‌توانند بیت‌کوین را بدون خرید مستقیم از بازار خریداری کنند. استخراج بیت‌کوین به سرعت در حال تبدیل شدن به صنعتی تحت سلطه سرمایه‌داران است که توان تامین هزینه‌های برق و نگهداری ملزومات استخراج را دارند.

در این مقاله به برخی از گزینه‌های موجود برای یک سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال، برای بدست آوردن بیت‌کوین از طریق قراردادهای استخراج ابری، پلتفرمهای وام‌دهی بیت‌کوین و مبادلات متمرکز (CEX) آورده شده است.

قراردادهای استخراج ابری:

صنعت استخراج ابری از ابتدای تولد بیت‌کوین به وجود آمده است و به علاقه‌مندان استخراج بیت‌کوین ابزارهای مورد نیاز مانند فضا، تجهیزات و برق مورد نیاز برای تولید را ارائه می‌دهد.

دو نمونه از شرکتهای معروفی که خدمات استخراج ابری ارائه می‌دهند، Genisis Mining و HashNest هستند، اما تقاضای بازار برای خدمات این شرکت‌ها از قابلیت‌های آنها فراتر رفته و در نتیجه تمام قراردادهای استخراج بیت‌کوین آنها تاکنون به فروش رسیده است.

یکی از اپراتورهایی که هنوز قرارداد استخراج ابری ارائه میکند، Shamining یک شرکت مستقر در انگلستان است که از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرده و ادعا می‌کند که پایگاه‌های داده در سراسر جهان، مانند کالیفرنیا، مکزیک، کیپ تاون، آفریقای جنونی و لندن دارد.

با استفاده از این سرویس، کاربران می‌توانند تجهیزات استخراج را اجازه و هزینه‌ عملیات را پرداخت کنند، و شرکت مسئولیت اداره عملیات، فضای استخراج و تعمیرات را بر عهده دارد. پس از انجام عملیات، کاربران می‌توانند درآمد بیت‌کوین خود را به یک کیف پول منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اشتباهات جبران ناپذیر در صرافی بایننس

قراردادهای اجاره استخراج ابری فعلا برای استخراج‌کنندگان GPU دو گزینه دارد، که به ازای هر ۲۳,۵۸۰ گیگا‌هش بر ثانیه، ۲۸۳ دلار، و یا برای ۹۴,۳۴۰ گیگاهش بر ثانیه ۱,۰۶۶ دلار هزینه می‌برد، و گزینه دیگر برای استخراج‌کنندگان ASIC با هزینه ۲,۵۷۱ دلار برای ۲۳۵,۸۴۹ گیگاهش بر ثانیه است.

آمار این قراردادها نشان می‌دهد که سوددهی آنها از ۱۴۳ درصد شروع می‌شود.

گزینه دیگری که به کاربران انعطاف‌پذیری بیشتری در مورد پارامترهای استخراج آنها می‌دهد، ECOS است. ECOS شرکتی در منطقه آزاد اقتصادی واقع در هرازدان ارمنستان است که از سال ۲۰۱۷ فعالیت می‌کند.

یک قرارداد ۵۰ ماهه برای ۹ تراهش بر ثانیه در حال حاضر ۱,۶۶۸ دلار هزینه دارد، که برآورد می‌شود سودی ۲۷۲٫۸۲ دلاری با بیت‌کوین ۷۰ هزار دلاری داشته باشد.

همه خدمات استخراج ابری در مورد خطرات این روش هشدار می‌دهند و هیچ سودی را تضمین نمی‌کنند. این عدم تضمین می‌تواند به دلیل تغییر شرایط، مانند نوسان قیمت برق، نوسان قیمت بیت‌کوین و پیشرفت در فناوری استخراج باشد که تجهیزات قدیمی را منسوخ می‌کند.

خدمات وام‌دهی ارزهای دیجیتال:

گزینه سنتی‌تر بدست آوردن بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاران بلند‌مدت، که نیازی به هزینه بیشتر ندارد، روش خدمات وام‌دهی است که سود سپرده ارائه می‌دهد.

پلتفرمهای Nexo و CelSuis معروفترین شرکتهای وام‌دهی ارزهای دیجیتال هستند که به کاربران رمزارزها اجازه می‌دهند از دارایی‌های دیجیتالی خود وام بگیرند یا برای سپرده‌گذاری خود پاداش دریافت کنند.

در زمان نگارش این مقاله؛ سلسیوس سود سالیانه (APY) 6.2 درصدی برای سپرده بیت‌کوین، و Nexo ماهانه پنج درصد بازدهی استاندارد برای سپرد‌ه کوتاه‌مدت و ۶ درصد برای سپرده‌های بلندمدت ارائه می‌دهند.

گزینه سوم که سود ۴ درصدی برای سپرده‌های بیت‌کوین به کاربران می‌دهد، BlockFi ارائه‌دهنده خدمات ارزهای دیجیتالی است، که امکاناتی برای حساب‌های بهره و وام‌های با پشتوانه رمزارزها دارد و همچنین اخیراً کارتهای اعتباری پاداش بیت‌کوین راه‌اندازی کرده است.

از صرافی‌های متمرکز ‌بیت‌کوین کسب سود کنید:

چندین صرافی متمرکز به سرمایه‌گذاران، سود سپرده بیت‌کوین ارائه می‌دهند که  البته نرخ پایینتری نسبت به موارد ذکر شده در بالا دارند.

بایننس بزرگتری صرافی غیرمتمرکز در اکوسیستم ارزهای دیجیتال، سود سالیانه (APY) 0.5 درصدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما صرافی Huobi، ۱٫۳۲ درصد سود ارائه می‌دهد.

بهترین سود بازدهی را می‌توان در صرافی غیرمتمرکز مستقر در ایالات متحده، یعنی Gemini یافت که در آن کاربران از سپرده‌های خود سود ۱٫۶۵ درصدی کسب می‌کنند.

صرافی KuCoin رویکردی بازار آزادتر برای وام‌دهی بیت‌کوین ارائه می‌دهد، که در آن وام‌دهندگان می‌توانند پارامترهای شرایط وام را تعیین کنند و بین قراردادهای ۷ روزه، ۱۴ روزه و ۲۸ روزه انتخاب و نرخ بهره روزانه خود را برای رقابت با سایر وام‌دهندگان بازار تعیین کنند.

در حال حاضر کمترین نرخ ارائه‌شده، نرخ سالانه ۱٫۸۳ درصدی بر یک قرارداد هفت روزه است.

همانطور که در داده‌های ارائه شده مشاهده می‌شود، روشهای متعددی برای افزایش سرمایه‌ بیت‌کوینی در مقایسه با خرید در بازار آزاد وجود دارد، اما به گذشت زمان کمیاب‌تر خواهند شد.

با ورود شرکتهای انرژی و دولتها به توسعه زیرساختهای استخراج بیت‌کوین، بازیکنان کوچکتر بازار بیش از پیش تحت فشار قرار خواهند گرفت زیرا امکانات استخراج ابری پاسخگوی تقاضای همگان نیست.

به نظر می‌رسد که وام‌دهی بیت‌کوین، راه اصلی کسب درآمد دارندگان بیت‌کوین، از طریق دریافت سود سپرده در آینده است. این وامها به دارندگان رمزارز کمک می‌کند تا بدون نیاز به فروش توکنها و پرداخت نرخ مبادلات کسب سود کنند.

منبع: Cointelegraph.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا