رئیس جمهور السالوادور در تلاش برای به رسمیت شناختن بیت کوین!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از یوتودی، در حالی که السالوادور کوچک‌ترین کشور آمریکای مرکزی است، رئیس‌جمهور این کشور اکنون خطرناک‌ترین چشم‌ها را در میان رهبران جهان دارد.

گفتنی است، ناییب بوکله( Nayib Bukele)، ۳۹ ساله به تازگی به چشم لیزری‌های توییتر پیوسته و حمایت خود از بیت‌کوین را به دو و نیم میلیون دنبال کننده خود نشان داده است. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که وی در مورد ارسال یک لایحه به کنگره برای اتخاذ بزرگ‌ترین رمزارز جهان به عنوان پول قانونی این کشور بیانیه صادر کرد.

باید اشاره کرد که السالوادور با اپلیکیشن پرداخت Lightning Strike همکاری کرده و این خبر توسط بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت جک مالرز (Jack Mallers) در جریان کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۱ در تاریخ ۵ ژوئن افشا شد،Lightning Strike پس از ورود به این کشور گرمسیری قصد دارد اپلیکیشن خود را به بازار اروپا نیز معرفی کند.

۱۰ میلیون کاربر جدید:
مالرز در رشته توییتری خود ضمن تأکید بر اهمیت فراگیری مالی، تخمین زد که السالوادور به طور بالقوه ۱۰ میلیون کاربر دیگر به اکوسیستم بیت‌کوین اضافه خواهد کرد: فراگیری مالی نه تنها یک ضرورت اخلاقی است، بلکه راهی برای رشد اقتصاد کشور، فراهم کردن دسترسی به اعتبار، پس انداز، سرمایه گذاری و تراکنش‌های امن است.

قابل به ذکر است که برخی از سالوادورایی‎های ساکن سواحل السالوادور که بیشتر مردم آن از خدمات بانکی محروم هستند، به عنوان بخشی از آزمایش اجتماعیِ «ساحل بیتکوین» (Bitcoin Beach) به کریپتو روی آورده‌اند.

نکته قابل ملاحظه اینکه به طور کلی، ۷۰ درصد از مردم السالوادور حساب بانکی ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا