دولت هند در حال بازنگری ممنوعیت رمزارز هاست!

اختصاصی کوین‌ گراف، جلسه جدیدی برای بررسی پیشنهادات «منسوخ» در خصوص ممنوعیت معاملات رمزارز در هند تشکیل خواهد شد.گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت هند با تشکیل یک پانل رگلاتوری جدید ممکن است روی موضع خود در مورد رمزارزها تجدید نظر کند.

گزارشی که در تاریخ ۱۹ می در اکونومیک تایمز Economic Times، منتشر شد، با استناد به سه منبع ناشناس مدعی تشکیل یک پانل جدید متشکل از کارشناسان هندی با هدف قانون‌گذاری معاملات رمزارز در این کشور است.

قابل به ذکر است که، این اقدام در میان حمایت روزافزون از لغو ممنوعیت کامل رمزارزها که توسط کمیته‌ای به رهبری وزیر سابق دارایی سوبهاش گارگ (Subhash Garg) در سال ۲۰۱۹ مطرح شد، صورت می‌گیرد.

به نقل از یک مقام ناشناس و مطلع گزارش شده است که:
«در دولت این دیدگاه وجود دارد که پیشنهادات ارائه شده از سوی سوبهاش گارگ منسوخ شده و به جای ممنوعیت کامل رمزارزها، یک نگاه تازه در خصوص استفاده از آن‌ها مورد نیاز است»

 

بیشتر بخوانید : اهدای بیش از یک میلیارد دلار میم کوین به هند توسط خالق اتریوم!

 

گفتنی است که، ممکن است در این پانل جدید بهره‌بری از بلاکچین برای پیشرفت‌های تکنولوژیک بررسی شود و روش‌هایی برای قانون‌گذاری دارایی‌های رمزارزی جدای از ارزهای فیات پیشنهاد شود. همچنین ممکن است با بانک مرکزی هند در خصوص پروژه روپیه دیجیتال همکاری نزدیک داشته باشد.

براساس این گزارش، ممکن است پیوستن آنوراگ تاکور، وزیر دارایی و امور سازمانی، به این کمیته جدید در نظر گرفته شود. تاکور و نیرماالا سیتارامان وزیر دارایی، قبلاً اظهار داشتند که دولت ترجیح می‌دهد به جای اعمال ممنوعیت کامل، رویکردی سنجیده شده برای قانون‌گذاری دارایی‌های رمزارزی را در پیش بگیرد.

باید گفت که، RBI در سال ۲۰۱۸ همه بانک‌ها را از اعطای امکان معامله رمزارز به مشتریان منع کرده بود، با این حال، دادگاه عالی در فوریه سال ۲۰۲۰ پس از دریافت دادخواستی که توسط کارآفرینان و کارشناسان فینتک هند امضا شد، این دستور را لغو کرد.

گفتنی است، در اوایل سال جاری گزارش‌های زیادی مبنی بر اعمال مجدد ممنوعیت کامل رمزارزها با استناد به یک منبع ناشناس که ادعا می‌شد یک مقام ارشد وزارت دارایی هند است منتشر شده بود.

گزارش اکونومیک تایمز می‌افزاید، لایحه Cryptocurrency and Regulation of Official Digital Currency 2021
قرار بود در ماه مارس در پارلمان مطرح شود اما به دلایلی که علنی نشده بود، به تعویق افتاد.

انتظار می‌رود در اواخر این ماه تیم سیتارامان در مورد تحولات فضای رمزارز به او گزارش دهند، به همین دلیل در محافل صنعت رمزنگاری هند نفس‌ها باری دیگر حبس شده است.

همچنین، در ماه‌های اخیر علیرغم نگرانی‌های نظارتی، فعالیت بسیاری در صرافی‌های هندی انجام شده و تقاضای پایداری از سوی سرمایه‌گذاران خرد مشاهده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا