اهدای بیش از یک میلیارد دلار میم کوین به هند توسط خالق اتریوم!

اختصاصی کوین گراف، ویتالیک بوترین هم‌ بنیانگذار اتریوم که کمتر از دو هفته قبل به جوانترین میلیاردر عرصه ارزهای دیجیتال تبدیل شده است، با اهدای بیش از یک میلیارد دلار توکن‌های شیبا به صندوق درمان ویروس کرونا و چند خیریه دیگر در کشور هند کمک کرد.

وی این کمک مالی را با اهدای مقدار بسیار زیادی توکن‌های میم با نماد سگ انجام داده است. این توکن‌ها از جانب خالقان توکن‌های شیبا اینو (SHIB)، داگلون (ELON) و آکیتا اینو (AKITA) به بوترین هدیه داده شده بود. پس از روند صعودی دوج کوین طی چند ماه اخیر، قیمت این ارزهای دیجیتال نیز با رشد همراه بودند. اگرچه این توکن‌ها پیرامون میم‌های مشابهی با دوج کوین ایجاد شده‌اند اما موجودی بسیار زیادتری دارند.

قابل به ذکر است که، ویتالیک بوترین طی یک تراکنش، ۵۰ تریلیون توکن شیبا با نماد SHIB به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار به صندوق درمان کرونا کشور هند اهدا کرد. این صندوق توسط ساندیپ نیلوال (Sandeep Nailwal) بنا نهاده شده است. نیلوال بیشتر به عنوان هم‌بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی پروتکل پولیگان (Polygon) شناخته می‌شود. پولیگان به جمع‌آوری راهکارهای مقیاس‌پذیری اتریوم در یک سیستم چند زنجیره‌ای می‌پردازد. اوایل ماه آوریل، بوترین تقریبا ۶۰۰,۰۰۰ دلار اتر و توکن MKR به این صندوق کمک کرده بود.

 

بیشتر بخوانید : اتریوم چیست؟

 

نیلوال پس از کمک ویتالیک بوترین بلافاصله در توییتر از وی تشکر کرد و به سرمایه‌گذاران توکن SHIB اطمینان داد که با مسئولیت‌پذیری کامل سرمایه موردنظر را در جهت مناسبی صرف خواهد کرد. وی گفت:

ما اقدامی انجام نخواهیم داد که به هیچکدام از جوامع و مخصوصا جامعه خرده سرمایه‌گذاران توکن SHIB آسیبی برسد.

گفتنی است که، طبق اطلاعات ارائه‌شده توسط اتراسکن، علاوه بر این، ویتالیک بوترین تقریبا ۴۴۱ میلیون دلار توکن AKITA به پلتفرم متن باز Gitcoin اهدا کرد.

سایر کمک‌های مالی قابل توجه عبارتند از کمک به سازمان خیریه غیرانتفاعی GiveWall، بنیاد Methuselah که بر افزایش طول عمر انسان معطوف است و سازمان Machine Intelligence Research که بر روی توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی ایمن کار می‌کند.

ظاهراً توکن شیبا SHIB با این فرض به بوترین اهدا شده بود که وی آنها را نمی‌فروشد. توسعه‌دهندگان ناشناس توکن SHIB طی یک سال گذشته ۵۰ درصد موجودی این توکن را به کیف پول ویتالیک بوترین انتقال داده بودند. وبسایت این ارز دیجیتال بیان کرده است که ۵۰ درصد کل موجودی به بوترین اختصاص یافته است، یعنی این توکن‌ها به طور دائم از موجودی در گردش حذف شده است. این اقدام بوترین، تاثیر چشمگیری بر قیمت این توکن‌ها داشته است. طبق گزارش کوین‌بیس، طی ۲۴ ساعت گذشته قیمت شیبا اینو ۳۶ درصد، داگلون مارس ۶۵ درصد و آکیتا اینو بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا