رئیس کل بانک مرکزی: درگاه های پرداخت صرافی های رمرارز مسدود نمی شوند!

به گزارش خبر گزاری خانه ملت، گفته شده است که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده که درگاه‌های پرداخت صرافی‌های رمزارز مسدود نمی‌شوند.

گفتنی است که، از حدود سه ماه قبل به صرافی‌های تبادل رمزارز داخلی هشدارهایی مبنی بر انسداد درگاه‌های پرداخت داده شد، این اتفاق ترس و نگرانی زیادی در بین فعالین این عرضه به راه انداخت اما اکنون رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید تا زمان نهایی‌شدن نقشه‌ راه سامان‌دهی رمزارزها، اقدام شتاب‌زده‌ای در این زمینه انجام نخواهد شد.

نکته قابل به ذکر این است که، اواسط اسفند ماه گذشته، شاپرک از شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت درخواست کرد ارائه‌ خدمت به پذیرندگان فروش رمزارز را قطع کنند. رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد طبق تصمیم هیئت‌وزیران، مبادله‌ی رمزارز‌ها بین یکدیگر مجاز نیست.
و همچنین هم‌زمان با اعلام شاپرک، نگرانی فراوانی در بین فعالان حوزه رمزارز در کشور شکل گرفت و هر روز خبری از مسئولان درباره برخورد با صرافی‌های این حوزه منتشر می‌شد. رئیس مجلس شورای اسلامی نیز طی روزهای اخیر خواستار برخورد بانک مرکزی با صرافی‌های حوزه رمزارز شده بود.

اما با واردشدن مجلس به حوزه رمزارز، رئیس کل بانک مرکزی مسدود‌شدن درگاه‌های پرداخت صرافی‌های رمزارز را رد و اعلام کرد این بانک تا زمان نهایی‌شدن نقشه راه سامان‌دهی رمزارزها، اقدام شتاب‌زده‌ای در این بازار انجام نخواهد داد.

نکته قابل به ذکر این است که، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد نمایندگان از بانک مرکزی انتظار سامان‌دهی حوزه رمزارزها را داشتند؛ درحالی‌که این بانک توقف فعالیت مراکز تبادل رمزارز را در دستور‌کار قرار داد. وی اضافه کرد بستن درگاه‌های صرافی‌های داخلی در دستورکار نمایندگان مجلس نیست.

 

بیشتر بخوانید : رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: مسدود سازی صرافی های ارزدیجیتال توسط بانک مرکزی اشتباه است!

 

رئیس کل بانک مرکزی همچنین گفت:

برخلاف شایعات و اخبار منتشر‌شده، بانک مرکزی به‌هیچ‌عنوان در این حوزه منفعل نبوده و برای ترسیم نقشه جامع مدیریت فضای فعلی ضمن رایزنی با حوزه‌های مختلف حاکمیت و دولت به‌منظور تبیین راهبرد کلان کشور در مواجهه با پدیده رمزارزها، اقدام مؤثری با همکاری مرکز ملی فضای مجازی انجام داده‌است.

امیدواریم بتوانیم با ایجاد الگوی فکری و ذهنی یکسان در بدنه اجرایی و تقنینی کشور، شرایط بهینه‌ای برای کشور عزیزمان مهیا کنیم و قطعا در این راه نقش مجلس در تنظیم قوانین مرتبط بسیار پررنگ است.

بانک مرکزی تا زمان ترسیم نقشه راه مذکور از انجام هر اقدام شتاب‌زده‌ای خودداری می‌کند که این روزها شایعه شده‌است.

مدیریت و تنظیم مبادلات سایر رمزارزها نیازمند بررسی همه‌جانبه و جامع و منسجم است و معتقدم پیش از هرگونه اقدام سلبی یا حتی تسهیل‌گری، باید هماهنگی لازم بین تمام عوامل و ذی‌نفعان ایجاد شود.

عبدالناصر همتی همچنین گفت:
مانند گذشته درخواست می‌کنم مردم سرمایه‌هایشان را به بازاهای غیررسمی فاقد مجوز نهادهای قانونی وارد نکنند.

گفتنی‌ست همتی می‌گوید که تکلیف رمزارزهای استخراج‌شده در داخل روشن است و می‌توان از آن برای واردات کالا استفاده کرد.

در ادامه باید گفت که فعالین صنعت رمز ارز و بلاکچین کشور کارزاری برای این اقدام تشکیل دادند، برای شرکت در این کارزار، می توانید به وبسایت:
https://www.karzar.net/cryptocurrency-rules
مراجعه کنین.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا