خریدهای تسلا و اسکوِئر تنها نوک کوه یخ بود!

به گزارش کوین‌تلگراف، مایکل سیلور، مدیرعامل شرکت میکرواستراتژی، ضمن تمجید از شرکت تسلا بابت سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، به دنبال متقاعد کردن سایر سرمایه‌گذاران سازمانی برای دنباله‌روی از این حرکت است.

مایکل سیلور، خریدهای بیت‌کوین شرکت خود و خریدهای تسلا و اسکوئر را «نوک کوه یخ» سرمایه‌گذاری نهادی در این رمزارز قلمداد کرد.
سیلور بیان داشت که اکنون «سیلی از مشارکت سازمانی» در بیت‌کوین به راه افتاده است، از جمله خریدهای خود میکرواستراتژی (MicroStrategy) و همچنین خریدهای تسلا و شرکت پرداختی اسکوئر (Square). به گفته وی، خرید ۱٫۵ میلیارد دلاری تسلا «نقطه عطفی» برای سرمایه‌گذاری نهادی در این رمزارز بود.

سیلور اظهار داشت: روایت به یک‌باره از «آن‌ها دیوانه هستند، چه فکری می‌کنند؟ سوداگری در بیت‌کوین!؟» به «شاید این یک چیز واقعی باشد. احتمالاً از بین نخواهد رفت!»

سیلور در دسامبر سال ۲۰۲۰، پس از توئیت ایلان ماسک در مورد بیت‌کوین، به‌طور علنی پیشنهاد داد که «کتاب راهنمای بیت‌کوین» خود را با ایلان ماسک مدیرعامل تسلا به اشتراک بگذارد.

هنگامی که تسلا در فوریه ۲۰۲۱ از اضافه کردن بیت‌کوین به ترازنامه خود پرده برداشت و از تصمیم خود برای قبول پرداخت‌های بیت‌کوین خبر داد، سیلور از جمله اولین کسانی بود که به ماسک به خاطر سرمایه‌گذاری این شرکت در بیت‌کوین تبریک گفت.

هنگامی که این شرکت ارائه‌دهنده خدمات ابری به‌عنوان اولین شرکت تجاری عمومی در ایالات‌متحده سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین را آغاز کرد، وال‌استریت را تکان داد. این شرکت ماه گذشته ۱ میلیارد دلار بیت‌کوین و به دنبال آن خریدهای کوچک دیگری انجام داده و هم‌اکنون ۹۱،۳۲۶ BTC در اختیار دارد و در مجموع ۲٫۲۱۱ میلیارد دلار برای آن هزینه کرده است.

سرمایه‌گذاری میکرواستراتژی در بیت‌کوین همچنین تأثیر مثبتی بر سهام این شرکت داشته که ارزش سهام آن در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۷ برابر افزایش یافته و اکنون ۷۷۷ دلار ارزش دارد.

ترجمه اختصاصی مجله کوین‌گراف
منبع: cointelegraph.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا