تحلیل قیمت بیت کوین؛ آماده برای موج بعدی

تحلیل قیمت بیت کوین

در چند روز گذشته بیت کوین مقاومت خوبی نسبت به ریزش از خود نشان داده و این تصور را در میان تحلیلگران به وجود آورد که شاید اصلاح قیمت به پایان رسیده و بازار می تواند همچنان روند گاوی خود را ادامه دهد. در این تحلیل به بررسی چند نکته کلیدی در این خصوص می پردازیم.

BTCUSDT - BINANCE

همانطور که در عکس مشاهده می کنید بیت کوین در طول چند روز گذشته دو مرتبه با فیبوناچی ۰.۶۱۸ که حمایتی بسیار قدرتمند به شمار می رود برخورد کرده، اما خرس ها هنوز موفق به عبور از آن نشده اند. این حمایت در مقابله با روند صعودی اصلی بیت کوین قرار گرفته که بیش از دو ماه از ابتدای آن می گذرد.

با بررسی نمودار BTC Dominance نیز می توان متوجه شد که پس از هر تغییر قیمتی تسلط بیت کوین نسبت به بازار بیشتر شده که خبر خوبی برای بیت کوین محسوب می شود. از سوی دیگر اندیکاتور Stochastic به ناحیه حمایتی قدرتمندی رسیده که در طول تمام این روند، قیمت نسبت به آن واکنش قابل قبولی نشان داده است.

اما چنانچه نمودار چهار ساعته بیت کوین را مورد بررسی قرار دهیم. متوجه می شویم که کانال نزولی ۱۲ روزه بیت کوین همچنان شکسته نشده است. برای اینکه گاوها بتوانند بیت کوین را از این کانال نزولی خارج کنند می بایست قیمت را به بالای ناحیه مقاومتی ۱۸,۷۰۰ دلار و پس از آن ۱۹,۴۰۰ دلار برسانند. چنانچه این اتفاق رخ دهد و قیمت بیت کوین از مرز ۲۰ هزار دلار بگذرد، وارد موج صعودی بعدی خود خواهد شد.

نمودار چهار ساعته بیت کوین

نمودار چهار ساعته بیت کوین

 

اگر گاوها در تلاش خود شکست خورده و خرس ها بتوانند قیمت را از دو حمایت قدرتمند ۱۷,۶۰۰ و ۱۷,۲۰۰ عبور دهند، موج بعدی بیت کوین یک اصلاح قیمتی رو به پایین بوده و می توان این انتظار را داشت که قیمت تا محدوده های ۱۶,۲۰۰، ۱۴,۰۰۰ و حتی ۱۲,۰۰۰ دلار نیز برسد.

نمودار روزانه بیت کوین

از طرفی با بررسی حرکت نهنگ ها متوجه می شویم که انتظار این ریزش در میان نهنگ ها بالاست! در طول دو هفته گذشته مقادیر قابل توجهی وارد صرافی ها شده و سفارش های فراوانی در قیمت های پایین بسته شده که نشان از آمادگی این معامله گران برای ریزش دارد.

در حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال وارد دوره فوق العاده حساسی شده است. ورود شرکت های سرمایه گذاری قدرتمند و سایر سیگنال های فاندامنتال این بازار و همچنین شرایط روانی حاکم بر آن، قیمت ها را فوق العاده نا پایدار کرده است. در این شرایط تنها معامله گرانی که جوانب مختلف را در نظر گرفته و بدون هیجان و تخطی از استراتژی های خود در معاملات حضور پیدا می کنند، می توانند از این بازار سربلند بیرون آیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا