تأیید رسمی راه اندازی استیبل کوین لیبرا در ۲۰۲۱

تأیید رسمی راه اندازی استیبل لیبرا در 2021

اختصاصی کوین گراف – راه‌اندازی لیبرا همراه با نووی، کیف پول اختصاصی این استیبل کوین در سال آینده میلادی توسط دیوید مارکوس رسماً تأیید شد.

به گزارش مجله کوین گراف به نقل از کریپتونومیست، دیوید مارکوس (David Marcus) مدیر بخش مالی فیس بوک در فستیوال فین تک (FinTech Festival) در سنگاپور راه اندازی Diem (نام تغییر کرده لیبرا) همراه با کیف پول Novi در ۲۰۲۱ را به طور رسمی تأیید کرد. این در حالیست که مجله فاینانشیال تایمز (Financial Times) این موضوع را چند روز زودتر و حتی پیش از تغییر نام Libra به Diem به طور غیررسمی فاش کرده بود.

تغییر نام استیبل کوین فیس بوک از اسم اصلی پروژه به Diem به جهت جلوگیری از درگیری بیشتر با قوانین و مقررات صورت گرفته است. این استیبل کوین که پیش بینی می شد با پشتیبانی شدن توسط چند ارز فیاتی فعالیت خود را آغاز کند، پس از درگیری های فراوان با موانع پیچیده قانونی که به تغییر نام آن منجر شد، حال به نظر می رسد بیش از هر ارز دیگری به دلار ایالات متحده آمریکا اتکا کرده است.

اغلب قانون گذاران درگیر با این پروژه از احتمال استفاده لیبرا برای اهداف غیرقانونی و طبعاً پیچیده بودن پیگیری آنان نگران بوده و دیوید مارکوس در این باره و در پاسخ به نگرانی های قانونی، اینگونه اظهار نظر کرد: انتظار ما کسب فوری اعتماد نیست، بلکه انتظار ما لااقل فکر کردن به منافع چیزی است که نسبت به آن اعتماد نداریم!

دیوید مارکوس همچنین به نیت خوب فیس بوک نسبت به نوع پیشبرد این پروژه اشاره کرده و تأکید کرد: فیس بوک می‌توانست استیبل کوین خود را بدون شراکت سایرین و به دور از کلیه موانع قانونی در ساختمان خود ساخته و آن را در Whatsapp یا Messenger عرضه کند!

ترجمه اختصاصی مجله کوین گراف
منبع: en.cryptonomist.ch

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا