بانک مرکزی فرانسه تسویه اوراق بهادار مبتنی بر ارز دیجیتال را با موفقیت آزمایش کرد!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کوین‌تلگراف، بانک مرکزی فرانسه با همکاری بانک رمزارزی سوئیسی SEBA، یک پروژه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی را برای معاملات اوراق بهادار تکمیل کرده است.

بانک مرکزی فرانسه (Banque de France) به کار خود در زمینه توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی اروپا (CBDC) ادامه می‌دهد. این بانک روز دوشنبه رسماً از اتمام موفقیت‌آمیز پروژه آزمایشی CBDC با همکاری با بانک رمزارزی سوئیسی سبا (SEBA) خبر داد.

در این پروژه که با همکاری سبا (SEBA)، بانک بین‌المللی لوکزامبورگ Banque Internationale) à Luxembourg) و سپرده‌گذار اوراق بهادار مرکزی لوکزامبورگ(LuxCSD) انجام شد، از CBDC برای شبیه‌سازی تسویه حساب و توزیع اوراق بهادار ذکر شده در TARGET2-Securities (T25)، یک موتور تسویه حساب اوراق بهادار اروپایی استفاده شد.

و SEBA اوراق بهادار را از بانک بین‌المللی لوکزامبورگ خریداری کرد که فرآیند تسویه حساب آن توسط LuxCSD مدیریت ‌شد.

قابل به ذکر است فرانسه گفت که آزمایش اخیر CBDC امکان تعامل سیستم‌های مالی متعارف و سیستم‌های توزیع شده را به نمایش گذاشت. آوفور بیان داشت: «این آزمایش همچنین راه را برای سایر اتحادیه‌ها جهت بهره‌مندی از مزایای دارایی‌های مالی در یک محیط بلاکچینی هموار می‌کند.»

همچنین این بانک یادآور شد که آزمایش جدید CBDC بخشی از یک برنامه آزمایشی CBDC است که در ماه مارس سال ۲۰۲۰ آغاز شد و هدف آن ادغام CBDC در تسویه‌حساب‌ها است. سایر آزمایشات این پروژه تا اواسط سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت و بانک مرکزی فرانسه به همراه دیگر بانک‌های مرکزی اروپا، امکان‌پذیری CBDC ها را آزمایش خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا