استفاده پلیس برزیل از لامبورگینی توقیفی «پادشاه بیت‌کوین»‌!

استفاده پلیس برزیل از لامبورگینی توقیفی «پادشاه بیت‌کوین»‌!

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از یو.تودی؛ براساس گزارش رسانه برزیلی، لامبورگینی گالاردو توقیفی «پادشاه بیت‌کوین»، موقتاً توسط پلیس فدرال استفاده می‌شود.

اولیویرا (Oliviera) معروف به پادشاه بیت‌کوین، مغز متفکر نقشه کلاهبرداری رمزارزی بوده، که هزاران فرد را قربانی کلاهبرداری ۳۰۰ میلیون دلاری خود کرد.

او رئیس گروه بیت‌کوین بانکو (Bitcoin Banco) بود و با وعده سود و بازگشت سرمایه‌ چشمگیر، توانست سرمایه‌گذاران را جذب کند.

در سال ۲۰۱۹، شرکت او به دنبال دستور قضایی برای قفل‌کردن پول سرمایه‌گذاران رفت و مدعی شد که مورد حمله سایبری قرار گرفته است. اما مشخص شد که این ادعا فقط برای سرپوش گذاشتن بر جرمهای آنها طرح شده و گروه بیت‌کوین بانکو و بنیانگذاران آن با چندین اتهام روبرو شدند.

پلیس خودروها، جواهرات و نقدینگی‌های اولیویرا و همدستانش را توقیف کرد.

لامبورگینی ذکر شده، اتومبیل سفارشی این شرکت با یک موتور ۵٫۲ لیتری V10، با قدرت تولید ۵۶۰ اسب‌بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه، و حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت است.  قیمت این اتومبیل ۱۵۲ هزار دلار برآورد می‌شود.

این لامبورگینی که هم‌اکنون مونتاژ و آماده شده، قرار نیست که به عنوان یه ماشین معمولی مورد استفاده قرار بگیرد. پلیس فدرال قصد که این اتومبیل را در طول نمایشگاه‌ها و رویدادهای آموزشی نمایش دهد.

سپس این لامبورگینی به حراج گذاشته خواهد شد، و  قرار است درآمد حاصل از آن به قربانیان کلاهبرداری اولیویرا اختصاص داده شود.

این توقیف بخشی از «عملیات دیمون» بود، که بیش از ۹۰ افسر پلیس فدرال در آن شرکت داشتند.

منبع: u.today

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا