استرالیا به افراد تازه واکسینه شده بیت کوین هدیه می دهد.

استرالیا به افراد تازه واکسینه شده بیت کوین هدیه می دهد.

ترجمه اختصاصی کوین‌گراف به نقل از کریپتو‌پوتیتو؛ فِرد شبستا (Fred Schebesta)، کارآفرین استرالیایی گفت که به مردم محلی که واکسن کرونا زده‌اند و افرادی که در آینده واکسینه شوند، ۵ دلار بیت‌کوین اهدا می‌کند. با توجه به جمعیت استرالیا، اگر همه این پیشنهاد را قبول کنند، وی مجبور است ۱۰۴ میلیون دلار استرالیا (حدود ۷۵ میلیون دلار) هزینه کند.

«واکسینه شوید و بیت‌کوین دریافت کنید»

فرد شبستا، بنیانگذار وب‌سایت مالی Finder، از برنامه‌های خود برای اهدای بیت‌کوین به ارزش ۵ دلار به استرالیایی‌هایی که از ماه فوریه به کرونا مبتلا شده‌اند، پرده برداشت. این کارآفرین افزود که کسانی که قصد دارند واکسن دریافت کنند نیز از پیشنهاد وی سود خواهند برد:

«این ایده همین الان به ذهنم رسید – هرگز در این مورد صحبت نکرده‌ام. ما به هر کس در استرالیا که واکسینه می‌شود ۵ دلار بیت‌کوین می‌دهیم. واکسینه شو و بیت‌کوین هدیه بگیر.»

این وبلاگ نویس ۴۰ ساله توضیح داد که هر فرد فقط یک‌بار می‌تواند برای این پیشنهاد درخواست دهد. برای دریافت BTC، افراد باید اپلیکیشن Finder را دانلود کرده و مدرک واکسیناسیون خود را ارسال کنند. پس از انجام این کار، بیت‌کوین به کیف پول آنها ارسال می‌شود.

کمتر از ۵۰ درصد از جمعیت بالای ۱۶ سال استرالیا حداقل یک‌بار واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، در حالی که افرادی که دو دوز واکسن دریافت کردند حدود ۲۷ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند. این یعنی شبستا باید تقریباً نیمی از ثروت ۱۵۵ میلیون دلاری خود را برای عمل به وعده خود خرج کند.

در حالی که برخی از کارشناسان بیت‌کوین را یک دارایی ناپایدار و خطرناک تلقی میکنند، این میلیونر پیش‌بینی کرده است که قیمت این رمزارز تا سال ۲۰۲۵ به ۲۲۵ هزار دلار خواهد رسید. اگر این پیش‌بینی به واقعیت بپیوندد، سرمایه هودلرها به ۶ برابر افزایش خواهد یافت.

شبستا در مصاحبه‌ای با مجری رادیو Kyle Sandilands که آهنگ “Get Vaxxed Baby” را در ماه گذشته اجرا کرد، این خبر را اعلام کرد و مردم استرالیا را متقاعد کرد که واکسن کرونا را دریافت کنند.

داستان متفاوت در ایتالیا:

در حالی که فرد شبستا از استرالیایی‌ها می‌خواهد که در ازای دریافت بیت‌کوین واکسن کرونا دریافت کنند، کلاه‌برداران در ایتالیا در ازای دریافت ارز دیجیتال، به هزاران نفر پاسپورت جعلی کرونا ارائه کردند.

همان‌طور که کریپتو پوتیتو اخیرا گزارش داد، پلیس ایتالیا چندین گروه تلگرامی که گواهی واکسن کرونا را به‌طور غیرقانونی به مردم به فروش می‌رساندند توبیخ کرد. فروشندگان در این گروه‌ها، فقط پرداخت ارز دیجیتال را قبول می‌کردند.

این مجرمان قیمت ثابتی برای این کار غیرقانونی نداشتند، اما می‌توان هزینه آن را تا ۵۰۰ یورو یا ۵۸۸ دلار در نظر گرفت. با این حال، مقامات ایتالیایی فاش نکردند که این کلاه‌برداران چه نوع ارزهای دیجیتالی را پذیرفته‌اند.

ایتالیا یکی از بدترین کشورهای اروپا از نظر میزان مبتلایان به کرونا است. طبق آخرین آمار دولتی، بیش از ۶۵ درصد ایتالیایی‌ها کاملاً واکسینه شده‌اند. اما اینکه آیا همه گواهینامه‌ها به‌طور قانونی اخذ شده یا کلاهبرداری رمزارز بوده است، هنوز مشخص نیست.
منبع: cryptopotato.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا